مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان:

بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات زنجان مربوط به صادر نکردن فاکتور است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بیشترین تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در نیمه نخست امسال مربوط به صادر نکردن فاکتور با ۴۶۳ مورد بوده است.

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در نیمه نخست امسال مربوط به صادر نکردن فاکتور بوده است گفت: در این مدت، ۳۰۷ مورد پرونده ارائه نکردن فاکتور خرید بررسی و مختومه شده است.

مظفری با بیان اینکه صادر نکردن فاکتور یکی از مسائل حقوقی است که بسیاری از افراد با جزئیات آن آشنا نیستند و به همین سبب در اغلب اوقات نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند، افزود: فاکتورها از اسناد مهم در خرید و فروش محسوب می‌شوند و حاوی اطلاعات کاربردی‌ هستند که در آینده به آن نیاز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه صدور فاکتور در هرگونه خریدی از ضروریات محسوب می‌شود، اضافه کرد: یک فاکتور شامل بخش‌های متعددی است که اطلاعات طرفین قرارداد را در خود جای‌ داده است همچنین مبلغ رد و بدل شده را نیز دارد.

مظفری با توصیه به مردم برای پیگیری پرونده‌های تعزیراتی، گفت: عموم مردم می‌توانند هر گونه تخلف در حوزه سلامت و یا موضوع گرانی کالا را از طریق شماره تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۴۸ پرونده مربوط به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در تعزیرات زنجان، گفت: فروش کالاهای تاریخ‌ مصرف گذشته در حکم تقلب محسوب می‌شود و مرتکب، به جریمه مقرر در این ماده محکوم خواهد شد چنانکه کالا یا خدمات عرضه شده بنا بر نظر کارشناسی غیرقابل مصرف باشد، جریمه و خسارت بر مبنای قیمت عرضه شده محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: در همین راستا تعزیرات حکومتی بازرسی‌های مستمری به صورت گشت سیار مشترک و مستقل انجام داده است و با متخلفان در این حوزه برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.