عملکرد مثبت مدارس و دانشگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های خوبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس و دانشگاه‌های استان اجرا شده است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بیست و سومین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان گفت: چنانچه موردی از کشف حجاب باشد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها و مدارس استان تأکید کرد و افزود: هم‌اکنون کار‌های فرهنگی خوبی برای دانشجویان و اساتید و همچنین در مدارس برای دانش آموزان و معلمان صورت گرفته است و اگر در جایی نیاز به تکرار داشته باشد به طور مداوم انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه خدمات دهی به افرادی که کشف حجاب دارند ممنوع است اظهار کرد:  آرایش‌های غیر متعارف در برخی دستگاه‌های اجرایی مشاهده می‌شود که باید بیشتر مراقب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگرمسائل خلاف اخلاق در باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی به صورت مستند مشاهده شود پلمب می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارد گفت: بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه عفاف و حجاب به صورت نامحسوس از سوی تیم نظارتی استانداری صورت می‌گیرد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مدارس مختلط استان ۶۴ مورد بوده که در متوسطه اول ۲۴ مورد از این مدارس تفکیک جنسیتی انجام شده است.

او افزود: مابقی مدارس به دلیل کمبود نیروی انسانی فعلا تفکیک جنسیت صورت نمی‌گیرد که در صورت تأمین نیروی انسانی، این موضوع مرتفع می‌شود.

برگزاری دوره‌های حجاب و عفاف در دانشگاه برای دانشجویان، برگزاری جلسات برای اساتید و فعالیت پویش عفاف و حجاب اساتید برای عفاف و حجاب، برگزاری جلسه آشنایی سرپرستان خوابگاه‌های خواهران دانشگاه آزاد در خصوص عفاف و حجاب، اعزام مددجویان و نیرو‌های بهزیستی به مراسم اربعین و مشهد مقدس برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از جمله مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین در پایان این مراسم از دو مدیر مدرسه دخترانه که در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت داشتند تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار