ارتباط ملت ایران و عراق زمینه ساز ظهور است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیوند مردم ایران و عراق در راهپیمایی اربعین حسینی می‌تواند زمینه‌ای برای ظهور باشد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار شیخ عماد الکاظمی معاون تولیت حرم امامین الکاظمین (ع) و دکتر عباس تولیت آستان مقدس امامزاده سید محمد بلد و همراهان گفت: پیوند بین دو ملت ایران و عراق در جریان پیاده روی اربعین و بازسازی اعتاب مقدسه عمیق‌تر می‌شود.

او افزود: این همدلی و ارتباط می‌تواند زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت شود.

قناعت از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در عمیق‌تر شدن روابط بین دو ملت گفت و با اشاره به  اتفاقات  بین المللی اظهار کرد: امروز شاهد حملات وحشیانه، غیر فنی و به دور از انسانیت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با صحنه‌های دردناک و جانسوزی که در غزه شاهدیم، اتفاقات خوب و مهمی در عرصه‌های بین المللی رخ می‌دهد که بسیار حائز اهمیت است.

او اظهار کرد:  آمریکا، انگلیس و اسرائیل که روزی می‌خواستند سوریه و عراق را تجزیه کنند، الان حریف  حماس نمی‌شود.

قناعت با تأکید بر اینکه در عرصه بین المللی شاهد بیداری اسلامی و جهانی هستیم، بیان کرد: در آینده نزدیک شاهد موفقیت مردم مظلوم و مقتدر غزه و فلسطین خواهیم بود و نه چندان دور هم فروپاشی آمریکا را خواهیم دید.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از ارادت قلبی مردم ایران به اهل بیت یاد کرد و گفت: مردم ایران، دوستدار اهل بیت هستند و در بازسازی عتبات عالیات با کمک‌های ویژه‌ای که کرده اند، نقش به سزایی دارند.

او عنوان کرد: استان ما به لحاظ شرایط اقلیمی کمتر برخوردار است، اما مردم این استان در  بازسازی اعتاب مقدسه پیشتاز و پیشگام هستند.

قناعت گفت: مردم ما قدردان مهمان نوازی‌های ملت عراق در مراسم اربعین اند.

شیخ عمادالکاظمی معاون تولیت حرم امامین کاظمین (ع) نیز با تشکر از اهتمام خراسان جنوبی در برگزاری همایش ملی نشان ارادت، گفت: ملت عراق از ماه‌ها قبل، خود را برای استقبال از زائران اربعین حسینی آماده می‌کند.

او گفت: درب حسینیه ها، هیئت ها، مواکب و حتی منازل مردم عراق به روی زائران باز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار