برگزاری طرح فرهنگی یک ساله از طوس تا خوسف

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری طرح یک ساله از طوس تا خوسف در هفته فرهنگی خوسف خبر داد.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خوسف یکی از شهرستان‌هایی است که بیشترین مفاخر و چهره‌های سطح ملی و بین‌المللی از جمله خاندان عبادی، دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران و ابن حسام خوسفی به عنوان شاعر حماسه‌سرای آیینی را دارد؛ لذا برگزاری هفته فرهنگی در خوسف بسیار حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه پنبه مله و پارچه‌بافی یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد خوسف در سطح کشور است، افزود: در هفته فرهنگی خوسف برنامه‌های مختلفی از جمله بزرگداشت مفاخر، برگزاری یادواره شهدای خاندان عبادی و جشنواره ملی مله پیش‌بینی شده است.

فرخنده با اشاره به اینکه مهمترین برنامه‌ای که برای خوسف طراحی می‌کنیم برگزاری طرح فرهنگی یک ساله از طوس تا خوسف است، اظهار کرد: پوستر رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، روز سه‌شنبه ۲۸ آذر امسال با حضور استاندار در محل دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی و نویسنده خاوران‌نامه است، بیان کرد: اختتامییه این طرح فرهنگی یک ساله، سال آینده در هفته فرهنگی خوسف با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی شهرستان خوسف از  ۲۲ تا ۲۸ آبان‌ تعیین شده است و به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار