سفیران سلامت زنجان در پویش غربالگری فشار خون و دیابت شرکت می‌کنند

سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت از ظرفیت داوطلبان سلامت و سفیران خانوار در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی به جامعه هدف در خصوص مشارکت مطلوب در این پویش استفاده می شود.

نادیا رزاقی سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون باتوجه به افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر به دلیل سبک زندگی ناسالم، در راستای کاهش مرگ و میر و ناتوانی در اثر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا آغاز شده است.

وی اظهار داشت: این پویش تلاش دارد با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به شناسایی پیامدها، عوارض این بیماری ها و عوامل خطر این مهم را به شکل مطلوبی انجام دهد.

سرپرست گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: برای پیشبرد بهتر این برنامه، سفیران سلامت خانوار، داوطلبان سلامت و گروه های خودیار در ارتقای سواد سلامت جامعه نقش آفرین هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از ظرفیت های این بخش بتوان به اهداف تعیین شده پویش جامه عمل پوشاند.

به گفته رزاقی طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا که همزمان با سراسر کشور در این استان از ۲۰ آبان آغاز شده تا ۱۵ دی‌ سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: گروه های هدف این پویش، شهروندان ۱۸سال به بالا و زنان باردار در هر گروه سنی بوده و نکته مهم اینکه لازم است مراجعه کنندگان کارت ملی یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

رزاقی گفت:‌ در این طرح، آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف از طریق بروشورهای مختلف آموزشی ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.