جایگاه مناسب تئاتر استان یزد در کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تئاتر استان جایگاه مناسبی در سطح کشور نسبت به دیگر استان‌های همتراز خود دارد.

 احسان عابدی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به مناسبت آغاز سی و سومین جشنواره تئاتر استان پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

تئاتر در ذات خود هنری پرسشگر و آینده نگر است. هنری که امروزه از مرز هنر‌های زیبا فراتر رفته و اندیشه پرور و جامعه ساز شده است. تئاتر هنر خواص نیس هنر مخاطب است هر مخاطبی با هر جایگاهی میتواند به عنوان رکن اصلی این هنر انگاشته شود. در هر جامعه‌ای که تئاتر محدود و کمرنگ شود نباید به رشد اندیشه، تفکر و فلسفه در آن جامعه امید بست.

در عصر حاضر که جایگاه و نقش تئاتر بر ما مبرهن و آشکار شده گسترش و رونق آن باید در اولویت برنامه‌های مدیران فرهنگی و هنری قرار گیرد. مدیران هنری که در خط مقدم سیاستگذاری و بسترسازی تئاتر قرار گرفته اند نقش و وظیفه خطیری را عهده دار شده اند. 

در چند سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلام به عنوان متولی اصلی هنر تئاتر سعی داشته تا در حد توان از هنرمندان این عرصه و هنرآفرینی‌های آن‌ها حمایت کند. هر چند از لحاظ فضای تخصصی تئاتر با شرایط ایده آل فاصله داریم، اما همان امکانات موجود را به طور تمام و کمال و برای تولید آثار فاخر و با کیفیت در اختیار هنرمندان استان قرار داده ایم.

از طرفی پیگیری‌های مجدانه را برای تکمیل و تجهیز مکان‌های در حال ساخت و نیمه تمام دنبال می‌کنیم که به زودی خبر‌های مسرت بخشی در این زمینه برای هنرمندان استان خواهیم داشت.

از دیگر رویکرد‌های مهم اداره کل رشد عادلانه فضا‌های هنری در سطح استان بوده که بهره برداری از چند فضای پلاتوی تئاتر در شهرستان‌ها در چندسال اخیر تا اندازه‌ای این هدف گذاری را محقق کرده است.

خوشبختانه امروزه استان یزد با تعدد رویداد‌های تئاتری مواجه است و جایگاه مناسبی در سطح کشور نسبت به دیگر استان‌های همتراز خود دارد. حضور گروه‌های نمایشی در جشنواره‌های ملی و بین المللی نشان از پیشرفت این هنر در استان در سال‌های اخیر دارد. 

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تئاتر در زمینه آموزش صحیح و تخصصی برای نسل جوان علاقه‌مند در استان باید برنامه ریزی شود تا آثار نمایشی با دانش و تکنیک‌های امروزی خلق شود، برگزاری رویداد‌های هنری به ویژه جشنواره تئاتر استانی که همراه با حضور هنرمندان برجسته کشوری در کسوت داور، منتقد و مدرس است می‌تواند بهترین کلاس آموزشی برای هنرمندان علاقه‌مند در استان باشد.

جشنواره سی و سوم تئاتر استانی را با رویکرد توجه به آثار باکیفیت و در خور نام این جشنواره برگزار می‌کنیم. با آرزوی موفقیت و هنرآفرینی‌های درخشان برای تمامی گروه‌های شرکت کننده، امیدوارم مخاطبان نیز از آثار هنری ارائه شده در این جشنواره بهره‌مند و کامیاب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار