درخواست یونیسف برای ورود سوخت به نوار غزه

مدیر کل یونیسف رسیدن سوخت به باریکه غزه را امری حیاتی خواند.

رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ورود هرگونه محموله‌ سوختی به نوار غزه را از هفتم اکتبر سال جاری ممنوع کرده است. همین امر باعث تعطیلی نیروگاه‌ها و ژنراتور‌های تولید برق و به خطر افتادن جان غیرنظامیان در مراکز درمانی شده است. از این رو، جامعه بین المللی به دنبال شکستن این محاصره است. 

به گزارش الجزیره، کاترین راسل، مدیر کل سازمان یونیسف امروز (چهارشنبه) اعلام کرد رسیدن سوخت به داخل منطقه محاصره شده غزه اکنون امری بسیار حیاتی است. 

وی که یک روز پس از دیدار از جنوب غزه با خبرنگاران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: من از بیمارستانی در خان یونس دیدن کردم که در آنجا کودکان نارس در دستگاه‌های مخصوص نگهداری می‌شدند. پزشکان در این بیمارستان در حال فکر بر روی این موضوع بودند که اگر برق قطع شده و سوختی برای ژنراتور‌ها وجود نداشته باشد چگونه این موقعیت را مدیریت کنند.

راسل تاکید کرد: بی تردید این یک نگرانی جدی است و بر این باورم پاسخ به این نگرانی نیازمند ورود سوخت بیشتر به غزه است تا علاوه بر ادامه فعالیت ژنراتورها، سوخت کافی برای سایر فعالیت‌ها از جمله مراکز تصفیه آب وجود داشته باشد. 

این مقام ارشد سازمان ملل در ادامه با اشاره به مشکلاتی که امدادگران بین المللی در غزه به دلیل کمبود سوخت دارند، افزود: ما همچنین برای خودرو‌های خود نیز به سوخت نیازمندیم تا بتوانیم عملیات‌های بشردوستانه خود و ارائه خدمات به مردم نیازمند را در غزه به انجام رسانیم. 

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا پیش‌تر از دریافت ۲۳ هزار لیتر سوخت خبر داده، اما اعلام کرده است مقامات صهیونیست بر استفاده از آن محدودیت قائل شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار