چهار شرکت بزرگ تولیدی اردبیل وارد بازار سرمایه می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: چهار مجموعه بزرگ گروه صنعتی آرتا، آرتا پان، آرتا پلاس و آرتا جوجه در مرحله ورود با بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری هستند.

یعثوب محمد نژاد در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بازار سرمایه در شرایط فعلی اقتصاد، تورم و محدودیت منابع بانکی مورد تاکید دولت بوده و بر همین اساس در استان اردبیل مطابق برنامه و سیاست‌های دولت استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه استان در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه سهم استان اردبیل در بازار سرمایه پایین است، گفت: سهم این استان در بازار سرمایه ۹۶ صدم درصد است این در حالی است که این میزان در کشور ۱۳ صدم درصد است.

16 هزار و ۷۸۰ مجوز کسب و کار در استان اردبیل صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل همچنین گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۵۰ درخواست صدور مجوز کسب و کار در این استان در درگاه ملی مجوز‌ها به ثبت رسیده است که از این تعداد برای ۱۶ هزار و ۷۸۰ درخواست، مجوز کسب و کار صادر شده است.

محمد نژاد ادامه داد: علاوه بر این یکهزار و ۷۵۰متقاضی مجوز از درخواست خود انصراف داده اند و مابقی درخواست‌ها هم در مرحله استعلام، تایید و تکمیل مدارک و صدور مجوز است.

او با اشاره به حمایت مسئولان از سرمایه‌گذاری در استان اردبیل بیان کرد: تاکنون ۱۶۰ مورد شکایت از سوی متقاضیان درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است که تمامی آن‌ها در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شده است.

درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار امضا‌های طلایی را بی اعتبار کرد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل همچنین گفت: با راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار، امضا‌های طلایی بی‌اعتبار شد و با صدور اینترنتی مجوز‌های کسب و کار دیگر چیزی به نام امضای طلایی و کاغذبازی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

نژادمحمد راه‌اندازی این درگاه را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار علاوه بر جلوگیری از بروز فساد‌های احتمالی باعث تسریع خدمت‌رسانی به مردم، کاهش زمان، تسهیل فرایند صدور مجوز‌های کسب و کار، سهولت در ثبت کسب و کار توسط اشخاص و رسمی شدن فعالیت‌ها شده است.

او همچنین درباره رفع قوانین مخل کسب و کار در استان گفت: ۶۲ مورد از قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در این استان شناسایی و برای اصلاح به هیات مقررات‌زدایی و یا طرح در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ارسال شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.