استاندار اردبیل:

کمیته ویژه کسب و کار در استان اردبیل تشکیل شود

استاندار اردبیل گفت: برای ساماندهی فضای کسب و کار با هدف رونق سرمایه‌گذاری کمیته ویژه کسب و کار در این استان تشکیل شود.

سیدحامد عاملی در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در این استان بیش از ۶۰ قوانین مخل کسب و کار شناسایی شده که با بررسی کارشناسی نیمی از آن‌ها برای بازنگری به هیات مقررات‌زدایی ارسال شده است.

او با بیان اینکه شرایط بخش تولید استان شرایط مناسب است، افزود: با برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته قضایی بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری در استان قابل رسیدگی است.

سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در اردبیل راه‌اندازی شد

استاندار اردبیل از راه‌اندازی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: این سامانه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌کند و با راه‌اندازی کامل این سامانه امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تسهیل خواهد شد.

عاملی با اشاره به بارگذاری اطلاعات شهرک‌های صنعتی استان، معادن، و زنجیره‌های تولیدی استان در این سامانه گفت: مناطق نمونه گردشگری، دهکده‌های توریستی، هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره، مجموعه‌های تفریحی و بوم‌گردی، آب‌های گرم معدنی، شهرک‌های گلخانه‌ای، شهرک‌های دامداری، مراکز دانش بنیان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، راه‌آهن و فرودگاه‌های استان در این سامانه به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

او با بیان اینکه با این سامانه زمینه لازم برای تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، ادامه داد: برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود و در کنار آن مشوق‌های اعمالی هم به‌خوبی در استان ارائه شود.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان افزود: زمینه‌های همکاری سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های مختلف از قبیل راه، نیرو، کشاورزی، بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته و باید اذعان کرد که استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف گردشگری و کشاورزی زمینه مستعدی برای جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.