استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدیریت تصادفات الزامی است

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را در مدیریت و جلوگیری از تصادفات الزامی دانست.

کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی راه‌های استان که به‌مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی برگزار شد استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را در مدیریت و جلوگیری از تصادفات الزامی دانست و گفت: باید از ایده و فکر این شرکت‌ها در تولید خودرو و همچنین برنامه‌های آموزشی برای مهار تصادفات استفاده کنیم. 

او با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مقابله و مدیریت تصادفات جاده‌ای افزود: متولیان امر از جمله پلیس راه، نیروی انتظامی و راهداری باید موضوع را آسیب‌شناسی کرده و با تولید برنامه‌ها و محتوای اثربخش رسانه‌ای موضوع تصادفات را به‌صورت ریشه‌ای حل کنند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه عدم هم‌سطح سازی برخی راه‌های استان باعث بروز تصادفات می‌شود، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید قبل از فرارسیدن بارش‌ها اقدام به همسطح‌سازی و ایمن‌سازی این مسیر‌ها کند.

میرجعفریان علت بسیاری از تصادفات استان اردبیل را رخ به رخ و به‌دلیل عدم جداسازی مسیر‌های رفت و برگشت برشمرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی امسال در جداسازی محور‌های رفت و برگشت اقدامات قابل توجهی انجام داده و انتظار داریم تا پایان سال بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام نیز به اتمام برسد.

متولیان راه‌های گردشگری استان ظرف ۱۵ روز مشخص شود

او همچنین بر تعیین تکلیف متولیان راه‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: ظرف ۱۵ روز آینده باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دفتر فنی، راهداری، راه و شهرسازی، پلیس راه، میراث فرهنگی و شهرداری‌ها تشکیل و در این کمیته متولیان راه‌های گردشگری مشخص شود.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به فرارسیدن بارش‌ها از آماده‌باش کامل نیرو‌های خدمات‌رسان برای انجام عملیات زمستانی در راه‌های استان خبرداد و ادامه داد: حضور و استقرار مستمر نیرو‌های پرتلاش پلیس راه و راهداری در جاده‌های استان قابل تقدیر است و انتظار داریم ضمن صیانت از جایگاه خود، امنیت را برای مردم، رانندگان و سرنشینان به ارمغان آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار