ارسال ۳۰ تُن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به غزه

وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد که هواپیمای ایل-۷۶ این کشور در حال انتقال ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه است.

به گفته این وزارتخانه، این هواپیما از فرودگاه گروزنی، مرکز جمهوری چچنستان در روسیه، به مقصد مصر برخاسته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: وزارت شرایط اضطراری روسیه ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه را برای ساکنان نوار غزه ارسال کرد و برای انجام این ماموریت، یک هواپیمای متعلق به این وزارتخانه از فرودگاه گروزنی به مقصد مصر پرواز کرد. این محموله بشردوستانه در فرودگاه العریش مصر به نمایندگان جمعیت هلال احمر مصر تحویل داده خواهد شد؛ آن‌ها بر انتقال کمک‌ها به نوار غزه نظارت خواهند کرد.

به گزارش تاس، این وزارتخانه توضیح داد این کمک‌ها به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و توسط الکساندر کورنکوف، وزیر شرایط اضطراری، سازماندهی شده است. کمک‌ها که شامل شامل تشک، بالش، محصولات بهداشت شخصی، غذا و غذای کودک است از طریق مسیر هوایی که روسیه در نظر گرفته است به مصر و برای مردم غزه ارسال می‌شود.

دیروز، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) در گزارشی هشدار داد که نوار غزه با کمبود ذخایر غذایی و قحطی گسترده مواجه است و خواستار افتتاح یک گذرگاه امن دیگر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه شد.

جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS) هم اخیرا اعلام کرد ۱۵۵ کامیون حامل کمک بشردوستانه دیگر از طریق گذرگاه مرزی رفح مصر وارد غزه شده است این کامیون‌ها حامل مواد حیاتی مانند غذا، آب، اقلام امدادی، تجهیزات پزشکی و دارو هستند، اما هیچ سوختی از ۷ اکتبر وارد منطقه محاصره نشده است. گفته می‌شود کمبود سوخت حتی رویه ارسال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه را با مشکل مواجه کرده است. بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، هنگامی که کامیون‌های حامل کمک‌ها از مصر وارد غزه شدند به دلیل کمبود سوخت برای خودرو‌های توزیع، نتوانستند به غیرنظامیان در پناهگاه‌ها برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
درود بر شرفت پوتین ...
خدایا شکرت ...
آخرین اخبار