اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در شش شهرستان کرمانشاه

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در شش شهرستان استان خبر داد و گفت : تا پایان سال تمام شهر‌های بالای ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش این طرح می‌روند.

خسرو کریمی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع طرح پزشک خانواده شهری از اردیبهشت ماه امسال، گفت : پزشک خانواده روستایی از سال ۱۳۸۴ در روستا‌ها و شهر‌های با کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرایی شده بود و اکنون نوبت به اجرایی شدن این طرح در شهر‌های با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

وی افزود: با شروع این طرح در سراسر کشور، در استان کرمانشاه نیز شهرستان کنگاور به عنوان پایلوت معرفی و طرح در آن اجرایی شد.

کریمی با اشاره به وجود ۹ شهر با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت در استان گفت: این شهر‌ها عبارتند از کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، سرپل ذهاب، جوانرود، سنقر و کلیایی، صحنه، کنگاور و هرسین که باید طرح پزشک خانواده شهری در آن‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به شروع اجرای پایلوت طرح در کنگاور در فاز اول، گفت: در فاز دوم، اجرای طرح در شهر‌های سنقر و کلیایی و هرسین آغاز شده و در فاز سوم که از اول آبان ماه شروع شده اجرای طرح را در شهر‌های صحنه و جوانرود کلید زده ایم.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اجرای طرح در این شش شهر، تاکنون بیش از ۲۶۷ هزار نفر از جمعیت شهری کرمانشاه تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: از قبل هم ۶۸۷ هزار نفر در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر تحت پزشک خانواده روستایی قرار گرفته بودند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.