نقش موثر دفاتر خدمات قضایی در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری

معاون فناوری دادگستری استان کرمان گفت: دفاتر خدمات قضایی با تنظیم صحیح شکوائیه و دادخواست از تحمیل هزینه‌های اضافی بر مردم جلوگیری می‌کنند.

حسن سلطانی نژاد معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان کار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را حائز اهمیت دانست و گفت: دفاتر خدمات قضایی با تنظیم صحیح شکوائیه و دادخواست از تکرار ورودی پرونده‌ها به دادگستری و در نتیجه از تحمیل هزینه‌های اضافی بر مردم جلوگیری می‌کنند

وی افزود: دادگستری کل استان کرمان خواهان همکاری بیشتر مدیران دفاتر خدمات قضایی با سیستم قضایی است و این مهم با حضور مدیران دفاتر و نظارت مستمر آن‌ها بر کار کاربران محقق می‌شود.

سلطانی نژاد شکوائیه‌های ارسال شده از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را بعضاً دارای ایراداتی دانست و ابراز امیدواری کرد، دفاتر و کارکنان شعب خدمات قضایی با دقت بیشتری دادخواست‌ها را تنظیم و ارسال کنند.

 وی بازرسی‌های مستمر از دفاتر خدمات قضایی را موثر دانست و اظهار داشت: گزارش‌های دقیقی از نتیجه نظارت بر دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و بازرسی‌های میدانی و توصیه‌های لازم برای رفع ایردات موجود ارائه شد.

جلسه رفع مشکلات ثبت شکوائیه‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، با حضور فرامرزپور دادستان دادسرای انتظامی کرمان، جمعی از قضات دادسرای انتظامی استان و کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار