مدیرکل راهداری ایلام خبر داد

اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز خبر داد و گفت: برای رفع و اصلاح کامل ۱۶ نقطه پرحادثه استان سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتیار نیاز است.

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در حاشیه برگزاری رزمایش روز بدون حادثه همزمان با هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی اظهار داشت: همزمان با این هفته امروز رزمایش روز بدون حادثه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را توجه مردم و مسئولان به شکل فزآینده به مباحث مهم ترافیکی و رانندگی و عواقب ناشی از آن ذکر کرد و افزود: آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص حوادث ترافیکی و سوانح جاده‌ای در ارتقای فرهنگ ایمنی بسیار اثرگذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام بیان کرد: همه ساله در کشور‌های پیشرفته و درحال توسعه روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) به یاد قربانیان حوادث ترافیکی برنامه خاصی برگزار می‌کنند، امسال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده رزمایش روز بدون حادثه در استان برگزار شد.

چشمه خاور با بیان اینکه در هفت ماهه سپری شده از سال جاری تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان ۲۱ درصد افزایش داشته است، گفت: در این بازه زمانی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از سوی این سازمان برای رفع نقاط حادثه خیز استان بیان کرد: در این راستا اعتباری افزون بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که مناقصات این حوزه نیز برگزار و پیمانکاران مربوطه مشغول کار هستند.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ هزار میلیارد ریال برای راه‌های استان هزینه خواهد شد و تا کنون ۸۰ درصد عملیات اجرایی پروژه‌ها انجام و مابقی نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.