شروع فصل سرما و بارش و هشدار به مدیران استان

استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع فصل سرما و بارش، خطاب به مدیران استان، گفت : غافلگیری در برابر پدیده‌های جوی پذیرفتنی نیست.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی به صورت اضطراری برگزار شد، از فرارسیدن فصل بارش و سرما یاد کرد و گفت : مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران باید در این فصل فرض را بر آمادگی بگذارند و منتظر اعلام هشدار نباشند.

وی ادامه داد: در فصل سرما هر لحظه ممکن است شاهد جریان‌های فصلی، بارش و سرما باشیم که مراقبت حداکثری مدیران را می‌خواهد.

استاندار کرمانشاه هرگونه ترک فعل و یا عذر در صورت بروز هر گونه مشکل را غیرقابل پذیرش دانست و اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در برابر شرایط جوی دچار غافلگیری نشوند.

صحرایی از انجام حدود ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها در سطح استان یاد کرد و افزود: پس از پایان بارش‌های پیش رو، لایروبی در سایر مناطق استان باید ادامه یابد.

وی گفت: رودخانه‌هایی در کرمانشاه داریم که حدود ۱۳ سال است به خوبی لایروبی نشده‌اند و شاید اکنون که اولین بارش‌ها را داریم و جذب زمین بالا و رودخانه‌ها خالی است مشکلی رخ ندهد، اما برای بارش‌های آتی می‌تواند مشکل ساز شود.

استاندار کرمانشاه همچنین درباره تخلیه نخاله از سوی عده‌ای در برخی شهرستان‌های استان نیز یاد کرد و از فرمانداران خواست با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و … با جدیت با این موضوع برخورد و حداکثر بازدارندگی را لحاظ کنند، زیرا هرگونه قصور در این زمینه خصوصا در مناطق حساس مانند بستر رودخانه‌ها می‌تواند باعث خسارت مالی و جانی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار