لزوم سوق دادن جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم سوق دادن جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی گفت : برای این کار باید روی گروه‌های سنی کودک و نوجوان متمرکز شویم.

محمدطیب صحرایی،استاندار کرمانشاه در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه دین اسلام تنها دینی است که معجزه اصلی آن کتاب است، گفت : در اسلام تاکیدات فراوانی بر خواندن و مطالعه شده و با توجه به این تاکیدات باید اهمیت ویژه‌ای برای کتاب و کتابخوانی قائل شویم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای کتابخوان داشته باشیم، با نصب بنر و پوستر و ... محقق نمی‌شود و باید کتاب و کتابخوانی به یک ارزش درونی برای افراد تبدیل شود.

صحرایی گفت: جامعه باید به ضرورت و اهمیت کتاب و کتاب خوانی پی ببرد و آن زمان است که خود افراد سراغ کتاب می‌روند و نیازی به تبلیغ روی در و دیوار نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: برای ترویج کتابخوانی در جامعه بهترین رده سنی که باید روی آن متمرکز شویم، کودکان و نوجوانان هستند و باید از دوران کودکی و نوجوانی بتوانیم افراد را کتابخوان بار بیاوریم.

وی افزود: برای سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتاب، باید به آن‌ها امید داد تا با امید و انگیزه سمت کتاب رفته و کتاب‌های مناسب را انتخاب کند.

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه‌های استان نیاز به بازطراحی دارند، گفت: در حال حاضر تنها بخشی از خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه‌های استان ارائه می‌شود و برای ارائه تمام خدمات نیاز به بازطراحی کتابخانه‌ها داریم که این امر نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: بطور مثال بخش کودک در کتابخانه‌های ما به آن شکل که باید وجود ندارد و برای ارائه این خدمات باید بازطراحی جدیدی در کتابخانه‌های استان صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار