نرخ بیکاری در تابستان امسال وارد کانال ۷ درصد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱، تعداد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شد.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از حقوق اساسی و تضمین شده آحاد مختلف جامعه بسترسازی برای اشتغال است و یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، مساله کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است.

وی گفت: رئیس جمهور در بدو آغاز به کار خود، ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تبیین کرد که بالغ بر یک میلیون شغل به صورت سنواتی ایجاد شده است که همکاری تنگاتنگ میان معاونت اشتغال وزارت تعاون و یکی از اپراتور‌های کشور برقرار است، تا صحت‌سنجی فرصت‌های شغلی ایجاد شده از بستر‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: این رصد به ۴ شیوه انجام می‌شود. نخست خود اظهاری است که توسط دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد. قدم‌های بعدی نظارت پیامکی، ارتباط تلفنی و نظارت میدانی هستند. معدل صحت‌سنجی ما موید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سایر مراکز نیز بر صحت این آمار تاکید کرده‌اند.

مرتضوی گفت: بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱، تعداد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی بعد از یک دهه رکود به رشد اقتصادی ۴ درصد رسیده‌ایم و گزاره‌ها حکایت از این دارد که نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۲ وارد کانال ۷ درصد شده است.

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
مستمری مددجویان هنوز پرداخت نشده،لطفا پیگیری کنین.
آخرین اخبار