معاون میراث فرهنگی کرمانشاه:

تملک بیمارستان مسیح در توان میراث فرهنگی نیست

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : باتوجه به عدم علاقه مالک بیمارستان مسیح به حفظ این بنا، مسئولین این اداره کل تلاش‌هایی را برای تملک آن داشته اند، اما باتوجه به موقعیت خاص و وسعت بسیار بنا، مالک رقم زیادی را پیشنهاد داده که خارج از توان میراث فرهنگی است.

کیومرث خانی معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : طی مذاکراتی که در چند سال اخیر با مالک بنای تاریخی داشته ایم، اعلام کرده که آن را حدود ۱۲۰ میلیارد تومان می‌فروشد، درحالیکه جمع اعتبارات میراث فرهنگی استان به ۳۰ میلیارد تومان نمی‌رسد؛ بنابراین تملک این بنا با این اعتباراتی که میراث فرهنگی دارد، عملا منتفی است و امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد، مگر اینکه استانداری و جامعه مدیریت شهری استان با توجه به ارزشمند بودن بنا برای تملک آن با هم همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه طبق قانون حمایت از بافت‌های تاریخی حتی اگر این بنای تاریخی بصورت عامدانه یا غیرعامدانه تخریب شود، باید عین آن بازسازی و ساخته شود و امکان ساخت بنای دیگری به جای آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مالک بنا می‌تواند این بیمارستان تاریخی را به یک بیمارستان موزه و یا هتل بیمارستان تبدیل کند و در این راه ما هم از او حمایت خواهیم کرد. 

خانی یادآورشد: در هر حال، باتوجه به شرایط نامناسبی که این بنای تاریخی دارد و اینکه مالک هم به ما اجازه نمی‌دهد وارد آن شویم، بهترین کار حفاظت از این بنا توسط میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و شهرداری است.

این مسئول اظهار کرد: حل مشکل بیمارستان تاریخی مسیح یک کار فرادستگاهی است و دستگاه‌های ذیربط باید میراث فرهنگی را در این راه یاری کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار