معاون اجرایی رییس جمهور:

حدود هفت هزار میلیارد تومان منابع وارد کرمانشاه شده است

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: از مجموعه مصوبات دور اول سفر رییس جمهور حدود هفت هزار میلیارد تومان منابع وارد کرمانشاه شده که با فعال‌سازی کارگاه‌ها مواجه بودیم و با پیگیری استاندار این مبلغ اثر خوبی در حوزه اقتصادی این استان گذاشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان بازدید از روند ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه و نیاز آن به تامین اعتبارات، گفت : اعتبارات این پروژه از سه روش شامل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، مولدسازی و بخش خصوصی تامین می‌شود.

محسن منصوری افزود: سرعت انجام کار با توجه به محدودیت منابع پایین است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: این پروژه توسط مجموعه سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت از چند طریق تامین اعتبار می‌شود.

وی در توضیح تأمین اعتبار این پروژه، گفت: بخش اول اعتبارات در سفر دور دوم رئیس جمهور مصوب خواهد شد و بخش دوم آن از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: اعتبار خوبی برای مسیر مولدسازی در مجموعه وزارت بهداشت از طریق فروش املاک و اموال آن وجود دارد که قادر به تأمین هزینه ساخت بیمارستان خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای ساخت این بیماستان، افزود: با پیگیری این سه بخش برای تأمین اعتبار، کار سرعت می‌گیرد

وی به پروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: راه آهن کرمانشاه که تکمیل کننده کریدور شرق به غرب کشور است در سال‌های قبل افتتاح شده که نواقص فنی دارد و نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که به شرایط مطلوب خود برسد.

وی اضافه کرد: به دلیل رعایت نکردن بعضی از ملاحظات فنی و استاندارد در بعضی از گلوگاه‌ها، سرعت قطار باید کاهش پیدا کند و بعضی از ایستگاه‌های راه آهن نیز نیاز به تکمیل دارد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن کرمانشاه تا مرز خسروی هم از لحاظ جابه جایی بار و گردشگر اهمیت دارد، گفت: کرمانشاه دروازه کربلا است و مردم هم در چند سال گذشته به این مرز مراجعات زیادی داشته‌اند از این جهت تکمیل این کریدور ریلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: تکمیل این پروژه به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از این جهت پروژه فازبندی شده و در مرحله اول تا اسلام آبادغرب کار دنبال می‌شود و تامین منابع پروژه از چند طریق اعتبارات سفر، مجوز‌های خاص و استفاده از بخش خصوصی پیگیری خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه پروژه راه آهن تا اسلام آبادغرب به حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: زمان بهره‌برداری از این پروژه باتوجه به شیوه تامین منابع باید تنظیم شود، باتوجه به اینکه شیوه تامین منابع مشخص نبوده، تعیین زمان بهره برداری آن کار منطقی نیست.

وی اعلام کرد: پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه هم پیشرفت ۲۰ درصدی فیزیکی دارد که با تدبیر سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه این بیمارستان از چند محل تامین اعتبار خواهد شد، گفت: در سفر دوم رییس جمهور به کرمانشاه اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

وی محل دیگر تامین اعتبار بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه را مولدسازی دانست و گفت: راه سوم استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، هم اکنون کار این پروژه فعال است، اما سرعت انجام کار با توجه به محدودیت منابع پایین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.