افزایش تولید دارو و محصولات صحی در افغانستان

پیش از روی کار آمدن طالبان در افغانستان ۵۶ فابریکه تولید دوا(دارو) و محصولات صحی در کشور وجود داشت؛ اما اکنون این رقم به ۱۰۴ فابریکه رسیده است. 

مسئولان در اداره ملی دوا و غذای افغانستان اعلام کردند که هم‌اکنون ۱۰۴ فابریکه تولید دوا و محصولات صحی در کشور فعالیت دارد و افغانستان در تولید ۶۶۰ قلم دوا و محصول صحی خودکفا شده‌است.

به گفته آنان اداره دوا و غذا، در راستای بالا بردن کیفیت ادویه(دارو) در کشور تلاش می‌کند.

جاوید هژیر، سخنگوی اداره ملی دوا و غذای افغانستان در مورد فعالیت‌های اداره دوا و غذا گفت که این اداره پالیسی‌ساز است. 

به گفته جاوید هژیر، اداره ملی دوا و غذا در راستای بالا بردن کیفیت دوا و غذا در افغانستان قوانین و طرزالعمل‌های مختلف را می‌سازد. 

به گفته جاوید هژیر، تأسیس فابریکه‌های تولید دوا و محصولات صحی نسبت به گذشته افزایش یافته است. 

وی افزود پیش از روی کار آمدن طالبان در افغانستان ۵۶ فابریکه تولید دوا و محصولات صحی در کشور وجود داشت؛ اما اکنون این رقم به ۱۰۴ فابریکه رسیده است. 

این مقام اداره ملی دوا و غذای افغانستان می‌گوید که در ۱۰۴ فابریکه دوا و محصولات صحی ۶۶۰ قلم انواع ادویه‌جات و محصولات صحی تولید و در بازارهای کشور عرضه شده و کشور در این عرصه خودکفا است. 

به گفته جاوید هژیر، ۲۵ درصد ضروریات مردم به دوا و محصولات صحی از فابریکه‌های داخلی تامین شده و ۷۵ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود. 

پیش از این عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی ادویه و غذا در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه‌ها گفته بود که بسیاری از نمایندگان شرکت‌های دواسازی بین‌المللی به سرمایه‌گذاری و سفر به افغانستان علاقه‌مند هستند.

برچسب ها: طالبان ، وزارت صحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.