گزارش بارندگی در ۴۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان ثبت شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ۴۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان گزارش باران مخابره شده که در زاهدان ۸.۴، خاش ۸.۳، زابل ۱.۹، قلعه رستم از توابع سیستان سه، تمندان به ۱۸.۵ و زهک ۱.۳ میلی‌متر باران باریده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ۴۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان گزارش باران مخابره شده که در زاهدان ۸.۴، خاش ۸.۳، زابل ۱.۹، قلعه رستم از توابع سیستان سه، تمندان به ۱۸.۵ و زهک ۱.۳ میلی‌متر باران باریده است.

محسن حیدری گفت: این سامانه بارشی تا بعدازظهر امروز در سیستان و بلوچستان فعال است و به تدریج تا شب از مرز‌های استان خارج می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: به دنبال هشدار‌های هواشناسی مبنی بر ورود توده‌ای بارشی به استان تمامی نیرو‌های امدادی، اعضای تیم‌های واکنش سریع در استان در حالت آماده‌باش کامل هستند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی نیز فراهم شده است.

محمدمهدی سجادی افزود: مهمترین اقدامات جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در مواجهه با وقوع سیل احتمالی، تشکیل جلسات هماهنگی در حوزه ستادی و شهرستان‌ها، آماده‌سازی تجهیزات امدادی، تأمین اقلام ضروری انبار‌های امدادی و استقرار بالگرد در مرکز استان است.

وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان به طور ۲۴ ساعته در ۲۶ پایگاه آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال‌احمر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حادثه‌دیدگان است و نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان آماده امدادرسانی به هم‌وطنان حادثه‌دیده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار