۱۵ هزار نفر از جمعیت شهر سوران از منابع پایدار آب بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح تأمین آب پایدار شهر و تعدادی از روستا‌های سوران از سد در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اتصال شهر سوران به منابع آبی دشت کناری برای کاهش تنش آبی این شهر ۱۵ هزار نفری خبر داد و گفت: طرح تأمین آب پایدار شهر و تعدادی از روستا‌های سوران از سد در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

وی  افزود: در راستای کاهش تنش آبی شهر سوران که به دلیل از دست دادن منابع آب زیرزمینی منطقه در چند سال اخیر با کاهش آبدهی چاه‌های در مدار بهره‌برداری مواجه شده بود، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب از مخزن ۲۰۰۰ به ۱۰۰۰ به طول چهار کیلومتر عملیاتی شده که بخشی از تنش آبی این شهر از این طریق کنترل خواهد شد.

وی گفت: تأمین آب پایدار شهر سوران و تعدادی از روستا‌های منطقه از سد ماشکید سفلی در برنامه کاری وزارت نیرو قرار دارد که توسط شرکت آب نیرو در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۰ روستایی سوران گفت: منطقه کناری که تنها دشت دارای ظرفیت برداشت آب در منطقه است، به عنوان منبع تأمین آب ۱۰۰ روستا مطالعه و هم‌اکنون عملیات آبرسانی به این مجتمع با اجرای خطوط انتقال فرعی در دستور کار قرار دارد، تاکنون تمامی خطوط انتقال اصلی این طرح تکمیل و مخزن ذخیره آب به ظرفیت پنج هزار مترمکعب نیز ساخته شده است.

وی با اشاره به طرح‌های آبرسانی در آستانه بهره‌برداری، ادامه داد: تکمیل طرح تأمین آب مجتمع پسکوه با بیش از چهار هزار نفر جمعیت در مراحل نهایی قرار دارد که این طرح نیز به دلیل تداوم پدیده خشکسالی و کاهش آبدهی چاه‌های موجود عملیاتی شد.

قاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال هشت روستای این شهرستان از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند، از آبرسانی به ۶ روستای دیگر تا پایان سال خبر داد.

برچسب ها: آبرسانی ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار