آب آشامیدنی۶۰ روستای تفتان در سیستان و بلوچستان پایدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۶۰ روستای شهرستان تفتان با بازنگری در مطالعات و اجرای خطوط انتقال جدید، پایدار شد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستانگفت : مجتمع آبرسانی گوهرکوه در اوایل دهه ۸۰ به بهره‌برداری رسیده است که به دلیل فقر منابع آب زیرزمینی و کیفیت پایین آب در دشت گوهرکوه دچار تنش آبی بود.

وی با بیان اینکه با حفر و تجهیز یک حلقه چاه بخشی از مشکلات و تنش آبی مجتمع در سال‌های گذشته مرتفع شد، افزود: در سالجاری با اجرای خطوط انتقال جدید و اتصال به خطوط موجود، تجهیز چاه و اجرای خط برق و افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب، ۴۰ روستای مجتمع از تنش آبی خارج و آب آشامیدنی ۲۰ روستای فاقد در شبکه توزیع روستا‌ها جاری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجتمع گوهرکوه هشت هزار و ۸۶۰ نفر جمعیت دارد و در مجموع طول خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع ۱۵۲ کیلومتر است و ۶۰ روستای شهرستان تفتان را تحت پوشش دارد.

وی بیان کرد: آبرسانی به ۵۷ روستای دهستان چاه احمد و نازی در طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود با تخصیص کامل اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

برچسب ها: آبه ، آبته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار