طرح اضطراری تامین آب سیستان با جدیت درحال اجراست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان گفت: در پی بروز تنش آبی در منطقه سیستان و شهر زاهدان با هدف تامین آب آشامیدنی، طرح اضطراری تامین آب شمال استان در قالب طرح‌های کوتاه مدت در دستورکار این شرکت قرار گرفت.

محمدامین بارانی  اظهار کرد: عملیات حفر ٢٥حلقه چاه در منطقه میل نادر با توجه به ظرفیت سفره به میزان ۵۰۰ لیتر در ثانیه جهت تامین آب آشامیدنی شهر‌های سیستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حفر ١٤ حلقه چاه به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش پمپاژ قرار دارد، افزود: کار حفاری پنج حلقه چاه دیگر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان درباره فاز اول عملیات اجرایی در محدوده رودخانه پریان مشترک، ادامه داد: در این مرحله کار حفاری ۱۰ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که در ادامه عملیات اجرای طرح تعداد چاه‌ها جهت جبران کسری آب افزایش یافت.

به گفته وی؛ تاکنون عملیات حفاری ٢۶ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق به اتمام رسیده و یک حلقه در حال حفاری است و یک حلقه چاه نیز به شبکه آب آشامیدنی متصل شده، همچنین عملیات اجرای خطوط اصلی و فرعی آبرسانی از محل چاه‌ها تا تصفیه‌خانه زهک به طول ١٢ کیلومتر در حال انجام است.

بارانی اظهار کرد: در همین راستا تجهیزات الکتریکال، مکانیکال و لوله پلی اتلین سایز ۳۵۵ میلیمتر متناسب با پیشرفت پروژه تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار