نظارت دامپزشکی بر بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار طیور در کرمان

زین الدینی گفت: از ابتدای سال تاکنون نظارت بهداشتی و شرعی بر بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و سایر ماکیان در کرمان صورت گرفته است.

زین الدینی با اشاره به اینکه از وظایف دامپزشکی حفظ سرمایه دامی، بهداشت عمومی جامعه، امنیت غذایی و کنترل بیماری‌های بین انسان و دام است، گفت: دامپزشکی شهرستان کرمان برفعالیت کلیه واحد‌ها اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته بندی و قطعه بندی، مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی، تالارهاو رستوران‌ها به صورت روزانه نظارت دارد.

وی به نقش غیر قابل انکار دامپزشکی در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون نظارت بهداشتی و شرعی بر بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و سایر ماکیان در کشتارگاه‌های طیور صورت گرفته است.

زین الدینی با بیان اینکه نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی و بخش خصوصی در کشتارگاه‌های دام شهرستان و بخش‌های تابعه انجام می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال نظارت بهداشتی بر بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰ هزار راس دام سنگین از سوی کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از انجام فعالیت‌های تیم های نظارتی برای ارتقای سلامت و کیفیت مواد غذایی می‌باشد، بیان داشت: سلامت و بهداشت مردم،خط قرمز دامپزشکی است و در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی برخورد قانونی برابر با قانون و مقررات صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار