بوشهر، دروازه مراودات اقتصادی و فرهنگی با بولیوی می‌شود

رئیس شورای اسلامی، معاونین و مدیران شهرداری بوشهر با سفیر بولیوی و هیات همراه در خصوص امکان‌سنجی همکاری دوجانبه شهرداری بوشهر و کشور بولیوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدحسن محمدی معاون عمرانی شهردار بندر بوشهر روز دوشنبه در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر کشور بولیوی و محکوم کردن حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، گفت: بوشهر همواره به مقاومت و شجاعت زبانزد بوده و اکنون بوشهر احساس همدردی بیشتری با مردم غزه دارد. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بوشهر پایتخت انرژی کشور بوده و پتانسیل بالایی برای تجارت بین‌المللی دارد، افزود: در بوشهر علاوه بر نفت و گاز و همچنین وجود نیروگاه اتمی، محصولاتی نظیر خرما، ماهی و میگو و... هم قابلیت صادرات و رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی دارند.

چارکی مشاور ارشد شهردار نیز در این دیدار ضمن ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی با یکی از شهر‌های بولیوی، گفت: عقد خواهرخواندگی بوشهر با یکی از شهر‌های کشور بولیوی می‌تواند علاوه بر مزایای اقتصادی و تبادل تکنولوژِی، نسبت به جذب توریست و آشنایی مردم دو کشور با فرهنگ و رسوم همدیگر، تاثیرگذار باشد.

خانم رومینا راموس سفیر بولیوی نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی، ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی کشور بولیوی را برشمرد و افزود: موسیقی سنتی بوشهر شباهت بسیار زیادی با موسیقی آمریکای لاتین دارد و امیدواریم عقد خواهرخواندگی سبب رفت و آمد هنرمندان دو کشور شود.

سفیر بولیوی در ادامه با اشاره به اینکه کشور بولیوی محصول خرما ندارد، ادامه داد: خوشبختانه خرمای بوشهر ظرفیت مناسبی برای مراوده تجاری با کشور بولیوی است و امیدواریم این ارتباط افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.