آیین پایانی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج در کرمان

مراسم پایانی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان افق‌های روشن در استان کرمان و یازدهمین جایزه داستان کوتاه ادب در سالن کتابخانه ملی برگزار شد.

مراسم پایانی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان افق‌های روشن در استان کرمان و یازدهمین جایزه داستان کوتاه ادب در سالن کتابخانه ملی برگزار شد  و  ضمن معرفی برگزیدگان از ۲ اثر بین المللی در حوزه حجاب و فلسطین هم رو نمایی شد.

 عباس پور، رییس بسیج هنرمندان استان گفت: بیش از ۲۰۰ شعر  از سرتاسر کشور  در۴ بخش مختلف شعر سنتی، شعر نو، ترانه و سرود، زبان و گویش بومی به دبیر خانه افق‌های روشن ارسال شد.   

 او افزود: در بخش کلاسیک، ۳ اثر برگزیده، در بخش شعر نو  ۲ اثر برگزیده، در بخش  ترانه و سرود آثاری داشتیم؛ ولی داوران شایسته تقدیر انتخاب کردند  و در بخش زبان و گویش نیز  یک اثر برگزیده شد و در بخش  داستان کودتاه بسیج یک اثر برگزیده و ۴ اثر شایسته تقدیر شدند.  

 عباس پور سبک زندگی ایرانی اسلامی، سرزمین مادری، فرهنگ و تمدن ایرانی، جهاد تبیین و مقاومت و پایداری ملی و جهانی  را از محور‌های جشنواره اعلام کرد.

او بیان داشت: از کتاب‌هایی درباره هلوکاست با عنوان  افسانه‌ای به نام هلوکاست که به ۵ زبان مختلف دنیا ترجمه شده و کتاب اولین شهیده کرمان صغری مغفوری با عنوان شهیده کشف حجاب، رونمایی شد و  کتاب هلوکاست در خارج از کشور منتشر می‌شود و فعلا برای استفاده داخلی نیست.

احمد مرادی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان نیز در ادامه شعر را دارای اهمیت زیادی خواند و گفت: بسیاری از اتفاقات بزرگ تاریخ با زبان شعر ماندگار شده‌اند.

 او به مردم فلسطین و مظلومیت آن‌ها پرداخت و بیان داشت: قیام مردم فلسطین با سنگ، شعر و افسانه نیست، آن روز‌ها را خودمان با چشم دیدیم، خدا رحمت کند سردار پر افتخار اسلام، سردار سلیمانی را که دست این مردم را پر کرد.

 در این مراسم برخی شاعران شعر‌های خود قرائت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار