تامین ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای ساخت نهضت ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ تأمین شده است.

رامین الماسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان در حوزه راه و شهرسازی، گفت : در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان برای حدود ۱۱ پروژه تعریف شده که ۵۴۸ میلیارد تومان آن جمع اعتبار تخصیص یافته است.

وی در تشریح مصوبات راه و شهرسازی سفر با تشریح مأموریت اصلی وزارت و راه و شهرسازی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: در مصوبه سفر برای ساخت سالانه ۲۴ هزار واحد مسکونی شهری و ۳ هزار واحد مسکونی روستایی تعهد ایجاد شده که که برنامه‌ریزی شده بود در طبقات ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یادآور شد: قبل از انتصاب صحرایی به عنوان استاندار کرمانشاه، کمتر از ۱۰ درصد زمینی که می‌بایست اختصاص داده می‌شد اختصاص داده شد بود؛ این ساخت در طبقات هزینه‌ها را به شدت بالا می‌برد. طبق برآورد صورت گرفته متقاضی باید ماهانه ۳۳ میلیون تومان سهم آورده می‌آورد که همین سبب ریزش خیلی شدیدی در متقاضیان شده بود و در مجموع به عدد خیلی کمی در ساخت رسیده بودیم.

وی ادامه داد: به با توجه به عنایت استاندارد، طرح را به گونه‌ای دیگر با کاهش طبقات (حداکثر سه طبقه) طراحی کردیم؛ کار بسیار سختی بود باید زمین زیادی را تأمین می‌کردیم با وجودی که از دیگر استان‌ها بسیار جا مانده بودیم، ولی الحمدالله با یک برنامه مدون و کار شبانه‌روزی امروز بیش از ۱۳ و ۳۰۰ قطعه زمین واگذار شده و تا پایان سال نیز ۲۵ هزار قطعه زمین دیگر واگذار خواهد شد که ظرفیت ۷۵ هزار تا را ایجاد خواهد کرد که بخش عمده از موارد ذکر شده به مرحله فنداسیون و ساخت رسیده است.

الماسی اشاره‌ای به حوزه تأمین مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان داشت و افزود: بانک‌ها استان در بخشی از هزینه و مصارف مشکل دارند؛ لذا با پیگیری صورت گرفته در سطح ملی، بانک مسکن در راستای تأمین ۸.۵ هزار میلیارد تومان خارج از تعهدات استانی، تعهد داده که الان در مرحله انعقاد قرارداد‌ها هستیم و سازنده و سازنده‌ها در حال استفاده هستند. بانک سینا سه همت و بانک ملی چهار همت در مجموع ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ منابع مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

وی با اشاره به اتفاق دیگر در راستای پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: با توجه به اینکه مردم در پرداختی اولیه دچار مشکل بودند، لذا استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور سقف تسهیلات را از صفر تا سفت‌کاری نما، کل موضوع را با بانک‌ها بست. تمام این تعهدات در سطح ملی انجام شده که این یک حرکت جهشی بسیار خوبی است به طوریکه استان بیست و هشتم، بیست و نهم بودیم الان به میانگین ۱۵ کشوری رسیده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون کار ساخت ۲۳ هزار واحد آغاز شده که متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۱۱.۸ درصد است. عموما در مرحله فنداسیون هستند.

وی گفت: در مجموع ۱۴۳ هزار تقاضای ثبت شده در طرح ملی مسکن داشتیم که ۶۴ هزار متقاضی از این تعداد واجدالشرایط تشخیص داده شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.