واگذاری ۲۵ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کار ساخت پروژه مسکن مهر در سایر شهرستان‌ها به سرعت در حال انجام است و تا پایان سال وعده داده شده که ۲۵ هزار واحد به مردم واگذار شود.

رامین الماسی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه صبح امروز پنجشنبه در روند سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان کنگاور، گفت : مراحل آماده‌سازی مسکن ملی در حال اتمام است و قطعات مشخص شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: این قطعات در قالب دو طبقه به مردم کنگاور تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به مردم، گفت: پرداخت تسهیلات هر قطعه زمین به دو نفر است.

وی افزود: طبق اعلام وزارتخانه باید اهتمام به تکمیل ساخت پروژه، زیر ساخت و روبنا، آماده‌سازی و اقدامات بنیاد مسکن در کمتر از سه ماه صورت گیرد.

الماسی خاطرنشان کرد: کار در سایر شهرستان‌ها به سرعت در حال انجام است و تا پایان سال وعده داده شده که ۲۵ هزار واحد به مردم واگذار شود.

وی ادامه داد: در بخش روستایی نیز اقدامات موثری انجام و بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین تکمیل شده و تا پایان سال به مردم تحویل داده می‌شود.

الماسی گفت: در شورای برنامه‌ریزی قطعات روستایی به تصویب رسید و آخرین مراحل اداری کار در حال انجام است.

وی افزود: مراحل ساخت، آماده‌سازی و نقشه‌برداری و تجهیزات انجام و قطعات نیز در قالب معیشت‌محور بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر زمین با هدف مهاجرت معکوس در شهرستان‌ها تامین شده است.

این مسئول گفت: افرادی که می‌خواهند از زمین نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه ثبت کنند و ترتیب اثر داده می‌شود.

وی تصریح کرد: روستاییان می‌توانند از زمین تک واحدی ویلایی روستایی بهره‌مند شوند که این اقدام قابل توجه به دستور استاندار اتفاق افتاده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون کار ساخت ۲۳ هزار مسکن واحد آغاز شده که متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۱۱.۸ درصد است که عموماً در مرحله فنداسیون هستند.

وی افزود: در مجموع ۱۴۳ هزار تقاضای ثبت شده در طرح ملی مسکن داشتیم که ۶۴ هزار متقاضی از این تعداد واجدالشرایط تشخیص داده شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد استاندار کرمانشاه، طرح نهضت ملی مسکن را با کاهش طبقات (حداکثر سه طبقه) طراحی کردیم هرچند کار بسیار سختی بود و باید زمین زیادی را تأمین می‌کردیم.

الماسی بیان کرد: با وجودی که از دیگر استان‌ها بسیار جا مانده بودیم، اینک با یک برنامه مدون و کار شبانه‌روزی بیش از ۱۳ هزار ۳۰۰ قطعه زمین واگذار شده و تا پایان سال نیز ۲۵ هزار قطعه زمین دیگر واگذار خواهد شد که ظرفیت ۷۵ هزار تا را ایجاد خواهد کرد که بخش عمده از موارد ذکر شده به مرحله فنداسیون و ساخت رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.