افزایش حجم ترانزیت ریلی از مرز سرخس

مدیرکل سیر و حرکت راه آهن گفت: حجم ترانزیت ریلی از مرز سرخس افزایش یافته و همچنان سعی خواهیم کرد در این بخش رکوردزنی داشته باشیم.

محمدرضا چنگانی، مدیرکل سیر و حرکت راه آهن گفت: طی چند سال گذشته چند هزار واگن باری به شبکه ریلی اضافه شده در حالی که توان کشش ما همان تعداد محدود است. صاحبان کالا با توجه به رقابتی که با هم دارند بار‌ها را تحویل گرفته اند، اما بار در مبدا و مقصد دچار رسوب شده است.

او بیان کرد: در چرخه حمل بار، نسبت تعداد واگن بیشتر از تعداد لوکوموتیو است و تناسبی وجود ندارد اما در بعضی مسیر‌ها تعداد واگن از میزان ظرفیت بار بیشتر است و این موضوع بهره وری واگن‌ها را پایین می‌آورد.

وی تاکید کرد: برای حل مشکل بهره وری پایین واگن‌های باری، بایستی هم تعداد لوکوموتیو‌ها بیشتر شود و هم شرکت‌ها بر اساس میزان حمل بار خود، واگن به شبکه تزریق کنند تا تعداد واگن بیشتری در چرخه وجود نداشته باشد.

مدیرکل سیر و حرکت در پاسخ به سوالی درباره اینکه رکورد‌های مسافری که مطرح می‌شود نسبت به سال ۱۳۹۹ قابل توجه نیست، گفت: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که که اوج همه گیری ویروس کرونا بود سفر‌های بین شهری به شدت کاهش یافت. حذف قطار‌های مسافری موجب استفاده از لوکوموتیو‌های مسافری در بخش باری و در نتیجه، سیر روان‌تر و سریع‌تر قطار‌های باری و حمل بار بیشتر شد. اما در حال حاضر نیز شاخص عملکرد حمل و نقلی در بخش بار و مسافر روند رو به رشد دارد. ترانزیت نیز ظرف دو ماه گذشته با شروع ترانزیت از مرز ریلی سرخس افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال به رکورد‌های قبل دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار