نقش ارزنده بزرگراه سردار شهید استوار در کاهش ترافیک شیراز

شهردار شیراز با اشاره به احداث بزرگراه سردار شهید استوار در جنوب شرقی شیراز، گفت: این بزرگراه نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک و ایمن‌سازی منطقه دارد.

محمدحسن اسدی در بازدید جمعی از مدیران شهری از پروژه بزرگراه شهید استوار و پل مولودی که همراه با تجلیل از کارگران و دست‌اندرکاران این پروژه همراه بود، گفت: دغدغه اصلی مدیریت شهری شیراز برطرف‌سازی دغدغه‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف است.

شهردار شیراز اظهار کرد: بزرگراه سردار شهید استوار در منطقه‌ای کم‌برخوردار در جنوب شرقی شیراز واقع شده است و نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک و ایمن‌سازی منطقه دارد.

او با قدردانی از تلاش‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در پیشبرد این پروژه بیان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز با روحیه جهادی و انقلابی تمامی توان خود را نسبت به اجرای این پروژه همت گماشته است.

اسدی، حمایت شورای اسلامی شهر را در پیشبرد پروژه‌های عمرانی مؤثر و راهگشا قلمداد کرد و افزود: پروژه بزرگراه سردار شهید استوار به طول ۵.۵ کیلومتر و عرض ۸۰ متر در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز ادامه داد: این پروژه علاوه بر کارکرد‌های ترافیکی نقش ارزنده‌ای در ایمن‌سازی مسیر داشته است و به‌واسطه اجرای آن وسایل حمل و نقل سنگین نیازی به عبورومرور از محور‌های اصلی شهر ندارند.

معجزه عمرانی در اجرای پروژه بزرگراه سردار شهید استوار

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید از اجرای این پروژه به‌عنوان یک معجزه عمرانی یاد کرد و افزود: پروژه بزرگراه سردار شهید استوار در مدت بسیار کوتاه‌تری از برآورد‌های اولیه به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از کار و تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری شیراز دارد.

مهدی طاهری افزود: حجم عملیات خاکی و کار‌های ابنیه فنی فراوانی در پروژه بزرگراه سردار شهید شهید استوار وجود دارد و این درحالی است که اجرای پل مولوی نیز قبلا انجام نشده بود و اکنون در مراحل پایانی است.

او بیان کرد: بخش تملک پروژه بزرگراه سردار شهید استوار را نباید نادیده گرفت که با هماهنگی منسجم دستگاه‌های متولی در شهرداری شیراز اجرایی شد.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر اینکه در این پروژه جهادی کیفیت کار فدای سرعت نشده است، بیان کرد: اثر ترافیکی این پروژه در منطقه شرقی شیراز بسیار ارزشمند است.

کاهش بار ترافیکی ورودی شیراز از سمت شرق و بولوار مدرس

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این بازدید از پیشرفت پروژه بزرگراه سردار شهید استوار و پل مولوی خبر داد و گفت: عملیات بتن‌ریزی عرشه با حجم ۳۰۰ متر مکعب پایان پذیرفته و در مرحله بعد به احداث پیاده رو، پیش دال‌ها و نصب گارد ریل خواهیم رسید. نوع سازه پل مولوی به صورت تیر پیش ساخته است که از ۵ دهانه تشکیل شده است. 

علی‌حسین عباسی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون پیشرفت پروژه بزرگراه سردار شهید استوار بیان کرد: این پروژه در قرینگی بزرگراه حسینی الهاشمی در حال ساخت است و با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ‌مقیاس عمرانی شاهد بهبود شاخصه‌های محیط زیستی، رشد سرانه ایمنی، بهبود وضعیت حمل‌ونقل و مواردی از این دست خواهیم بود.

 رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز هدف از اجرای این پروژه را کاهش بار ترافیکی ورودی شیراز از سمت شرق و بولوار مدرس اعلام کرد.

او، یکی از مراحل زمان‌بر پروژه سردار شهید استوار را مربوط به تملک و آزادسازی مسیر دانست و گفت: فاز چهارم این مسیر به طول ۱۷۰۰ متر از بلوار نصر شرقی تا چهاراه تخت جمشید است که روند تملک آن به پایان رسیده و در مرحله آسفالت قرار دارد.

عباسی از اجرای این پروژه بر اساس استاندارد‌های رایج خبر داد و افزود: یکی از نیاز‌های اساسی این پروژه ساماندهی آب‌های سطحی به طول ۵ کیلومتر است که به‌صورت اصولی و منطبق بر نقشه‌های ابلاغی اجرا می‌شود.

او افزود: اجرای راکفیل در فاز سوم و عملیات روسازی مسیر شامل ساب گرید و ساب بیس به اتمام رسیده و عملیات بیس در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است که پروژه سردار شهید استوار در بهمن ماه سال جاری افتتاح شود.

با بهره‌برداری از این پروژه تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین که از محور شرقی و جنوبی شیراز تسهیل شده و دیگر نیازی به عبور از دامنه شهر ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار