انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی بانک شهر کشور با شهرداری شیراز

با حضور مدیرعامل بانک شهر کشور در صحن علنی شورای اسلامی شیراز، تفاهم‌نامه شش هزار میلیارد تومانی این بانک با شهرداری شیراز در سرفصل‌های اوراق مشارکت، فاینانس و خط اعتباری منعقد شد.

با حضور مدیرعامل بانک شهر کشور در صحن علنی شورای اسلامی شیراز، تفاهم‌نامه شش هزار میلیارد تومانی این بانک با شهرداری شیراز در سرفصل‌های اوراق مشارکت، فاینانس و خط اعتباری منعقد شد.

شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه امروز ارتباط شهرداری با بانک شهر در سطح خوبی قرار دارد، گفت: حدود ۱۴ ماه پیش، در حاشیه سفر مدیرعامل بانک شهر کشور به شیراز، تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد تومانی مبادله شد.

محمدحسن اسدی افزود: در حال حاضر بیش از یک سوم توافقات و بند‌های این تفاهم نامه اجرایی شده است.

او با تاکید بر اینکه سیستم فعلی بانک شهر، چابک، فعال و پویاست، گفت: امروز بانک شهر در تمام پروژ‌ه‌های بزرگ و متوسط شهری با ارائه تسهیلات و وام به پیمانکاران، عاملیت فروش اوراق مشارکت و سایر مدل‌های تامین مالی حضور دارد.

شهردار شیراز گفت: در سفر امروز مدیر عامل بانک شهر به شیراز نیز بخش دوم این تفاهم‌نامه وارد مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد که بخشی از آن به موضوع تامین واگن و تجهیزات مترو این کلانشهر اختصاص دارد.

شیراز پیشرو در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری در کشور

مدیرعامل بانک شهر کشور نیز با بیان اینکه از گره‌گشایی از پروژه‌های شهری و اثرات ملموس مثبت بر زندگی مردم حمایت می‌کنیم، گفت: شهردار شیراز از بانک شهر و ظرفیت‌های آن به خوبی مطلع بوده و به نحو مطلوبی از آن استفاده کرده است تا جایی که امروز بیشترین حجم پروژه‌های عمرانی فعال شهرداری‌ها در سطح کشور، در شهر شیراز عملیاتی شده و در کمترین کلانشهری شاهد چنین رویکرد و اقدامی هستیم.

محمدمهدی احمدی با بیان اینکه سهامداران عمده بانک شهر، شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور هستند، افزود: باوجود آنکه شهرداری‌ها امروز در بحث پرداخت حقوق و مزایا با تنگنا روبه‌رو هستند، اما شهرداری شیراز پروژه‌های متعدد و متنوعی را در دست اقدام دارد.

او ضمن تبریک به شهردار شیراز برای بهره‌برداری و افتتاح ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های بزرگ شهری در دهه فجر امسال، عنوان کرد: در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی در تنگنا و با چالش‌های متعدد روبه‌رو است، اما مردم شیراز توانسته‌اند از خدمات حاصل از پرژوه‌های عمران شهری بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بانک شهر کشور به تعامل خوب شهرداری با بانک شهر اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های متنوعی از سوی شهرداری معرفی شده و با توجه به خوش‌حسابی شهرداری شیراز، ارکان اعتباری بانک، تامین مالی آن‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

احمدی تاکید کرد: امروز بانک شهر با اعتماد کامل وارد مشارکت جمعی شهرداری شیراز شده و این مهم به دلیل ایفای تعهدات از سوی شهرداری این شهر بوده است.

فاینانس ۱۰۵ میلیون یورویی برای شیراز

مدیرعامل بانک شهر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فاینانس ۱۰۵ میلیون یورویی اختصاص داده شده به شهرداری شیراز برای خرید ماشین‌آلات، تجهیزات واگن و مترو عنوان کرد: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه به اخذ مصوبه از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار منوط است و با تحقق آن شهرداری شیراز پس از تهران، دومین کلانشهری خواهد بود که از این خط اعتباری استفاده می‌کند.

احمدی یادآور شد: شهرداری توانسته است بازیگری عرضه بازار بورس و سرمایه را در این شرایط در کلانشهر شیراز عملیاتی کند که جای تبریک دارد.

او تاکید کرد: برای تکمیل خطوط مترو هم تامین خط اعتباری برای خرید ۲۱ دستگاه رام واگن تولید کشور به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

احمدی با بیان اینکه در بحث برات‌کارت ویژه پیمانکاران شهرداری شیراز در سررسید ۳، ۶ و ۹ ماهه نیز تفاهم‌نامه جدیدی تعریف شده است، گفت: این امر موجب پیشبرد پروژه‌های شهرداری خواهد شد.

مدیرعامل بانک شهر کشور ادامه داد: در بحث نوسازی یک‌هزار دستگاه تاکسی نیز تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری شیراز منعقد شده و ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای تامین مصالح توسط شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه اختصاص یافته است.

احمدی یادآور شد: در طرح خرسندسازی که ویژه تخصیص اعتبار و تسهیلات به پرسنل شهرداری شیراز و شوراست نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۷۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

او عنوان کرد: تفاهم دیگر موضوع اجرای یونیت‌های سرمایه‌گذاری املاک است که این بحث در حوزه مسکن و مولدسازی بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل بانک شهر کشور تاکید کرد: با راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان، مشارکت در ساخت مسکن محقق خواهد شد و صندوق املاک و مستغلات شهرداری شیراز با پروژه‌های مشارکت ساختمانی تمام شده دارای پایان کار و سند تک‌برگ وارد بخش سرمایه‌گذاری فروش متری می‌شود که این امر می‌تواند موجب هدایت سرمایه گذاری‌های خرد مردم به سوی این صندوق و سرمایه‌گذاری در آن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار