افزایش صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۰۱ هزار و ۷۰۱تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه از ابتدای امسال خبر داد .

 ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۰۱ هزار و ۷۰۱تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه خبر داد که این حجم، افزایش ۲۴درصدی صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در مجموع تناژ حمل شده از طریق این پایانه مرزی، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۰۸ تن بوده که از این میزان ۸۰۱هزار و ۷۰۱ تن صادرات،۱۶۰ هزار و ۹۲۲ تن واردات و ۲۸۸ هزار و ۷۸۵ تن مجموع ترانزیت است.

وی گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۳۶۰دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور در حوزه صادرات و ترانزیت بشمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه مرزی میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت‌های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل در استان ایجاد کرده که شاهد مبادلات تجاری با کشور‌های منطقه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار