مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون تن گذشت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:امسال مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون تن گذشت.

غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:امسال یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۹۹ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.

وی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی سهم واردات ۸۹۸ هزار و ۵۵۸ تن کالا‌های شامل برنج، ذرت، نهاد‌های دام وطیور و کنجد و بیش‌از ۱۸۷ هزار و۲۴۳ تن سهم صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، دانه گشنیز و سیب درختی در این مدت بوده است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در سالجاری از مرز‌های رسمی انجام شده را ۱۸ هزار و ۵۹۸ تن اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار