برخورد جدی با گران فروشی‌ها و اخلال در نرخ‌گذاری املاک

نماینده کارگروه کنترل بازار و مستغلات استان یزد گفت: طبق دومین مصوبه جلسه شورای عالی مسکن، باید به صورت مستمر، گشت مشترکی با محوریت اداره راه و شهرسازی، تعزیرات، پلیس اماکن و اتاق اصناف انجام شود.

جاوید نماینده کارگروه کنترل بازار و مستغلات استان یزد در کارگروه کنترل بازار مسکن شهرستان بافق گفت: طبق ماده پنج جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت و اداره صمت، کلیات نظارت راهبردی و سیاست گذاری مشاورین املاک به اداره راه و شهرسازی تنفیض شد.

او افزود: به دستور رئیس جمهور و طبق دومین مصوبه جلسه شورای عالی مسکن، باید به صورت مستمر، گشت مشترکی با محوریت اداره راه و شهرسازی، تعزیرات، پلیس اماکن و اتاق اصناف انجام شود. 

جاوید بیان کرد: این نظارت بر مشاورین املاک، احصا گران فروشی‌ها، نصب نرخ‌نامه، درج کمیسیون و... انجام می‌شود. 

او تصریح کرد: به طور جدی در سطح استان با گران فروشی‌ها، دلالی و اخلال گری در نرخ گذاری، برخورد می‌شود. 

او بیان داشت: طبق قانون ۱۸ جهش مسکن، باید در سامانه مربوط به اداره راه و شهرسازی، برای اجاره بها و معاملات خرید و فروش، ثبت کنند و کد رهگیری بگیرند.

نماینده کارگروه کنترل بازار و مستغلات استان یزد گفت: اگر کد رهگیری نداشته باشند، فاقد اعتبار است و موجب جریمه تعزیراتی می‌شود. 

او بیان کرد: تخلفاتی از قبیل نداشتن پروانه کسب، پروانه تخصصی، که از اداره ثبت اسناد صادر می‌شود، بنگاه پلمب می‌شود و دیگر نمی‌توانند در آن صنف فعالیت داشته باشند.

جاوید افزود: همچنین باید برای کلاس‌ها و دوره‌های پروانه تخصصی مراجعه کنند. 

نماینده کارگروه کنترل بازار و مستغلات استان یزد گفت: ۲۰۵ مورد در استان پلمب و سه هزار و ۶۵۰ بازرسی و نظارت مشترک داشتیم. 

او بیان کرد: مردم به تعزیرات یعنی شماره ۱۳۵ یا راه و شهرسازی با شماره ۶۲۴۳۰۸۳ تماس بگیرند و گزارش دهند تا پیگیری شود.

جاوید درمورد اجاره خانه به اتباع و افراد غیربومی نیز گفت: درصورتی می‌توان خانه به اتباع اجاره داده شود، که کارت آمایش داشته باشند و فرم لازم را پر کنند و هیچ بنگاهی حق اجاره خانه به اتباع غیرمجاز را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار