همکاری دستگاه‌های اجرایی اردبیل برای پایداری گاز در زمستان

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای حفظ جریان پایدار گاز در فصل زمستان شد.

میر سعید سید متین در جلسه هماهنگی کمیته سوخت زمستانی در شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به مدیریت بحران و ناترازی گاز در سال گذشته، گفت: افزایش روز افزون مصرف گاز به دلیل افزایش مشترکان از دلایل اصلی ناترازی گاز است که با بهینه سازی مصرف می توان اثرات آن را کاهش داد و به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل به واحدهای تولیدی و صنعتی، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت پخش فرآورهای نفتی توصیه کرد برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع برای تامین سوخت اضطراری اقدامات لازم را انجام دهند.

سید متین با بیان اینکه سالانه ۶ الی ۱۰ درصد مصرف گاز بخش خانگی در استان افزایش می‌یابد، به ظرفیت‌های ویژه سازمان نظام مهندسی در بهینه سازی مصرف گاز و انرژی بخصوص در بخش ساختمان اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته در بهینه سازی مصرف انرژی در حوزه‌های خانگی و عمومی، همچنان نیازمند اقدامات جهادی در مصرف سوخت هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین احداث خط انتقال دوم گاز ۳۰ اینچ چلوند به اردبیل به طول ۵۵ کیلومتر و طراحی چهار فاز خط انتقال تقویتی شمال استان و به در حال اجرا بودن ۲ فاز آن به سایزهای ۲۴ و ۱۶ اینچ به طول ۷۳ و ۲۵ کیلومتر را از جمله پروژه های زیرساختی با هدف پایدار سزی شبکه گاز استان ذکر کرد.

او گفت: در حال حاضر گاز تخصیصی به استان حدود ۱۲ میلیون متر مکعب در روز است که با اتمام پروژه خط دوم انتقال گاز، این میزان به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.