آغاز پایش دمای رفاه در دستگاه‌های اداری استان اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از آغاز طرح پایش دمای رفاه و مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی و آموزشی خبر داد.

میرسعید سیدمتین اظهار کرد: با توجه به سرد شدن زود هنگام هوا و افزایش مصرف گاز و ضرورت رعایت الگوی مصرف بهینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و ساختمان‌های دولتی پر مصرف بازرسان شرکت گاز از یک‌هزار و ۳۶۳ دستگاه اجرایی و اداری استان بازدید و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف بهینه یا دمای رفاه، ابتدا اخطار کتبی صادر و در مراحل بعد به قطع گاز اقدام خواهند کرد.

او شمار مشترکان گاز طبیعی در استان اردبیل را ۵۶۰ هزار مشترک اعلام و تصریح کرد: طرح پایش مصرف گاز در راستای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر صرفه‌جویی مصرف انرژی در دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مسئولان ادارات، سازمان‌ها و اماکن عمومی استان خواست با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن یک ساعت قبل از پایان وقت، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل، سرویس دوره‌ای تاسیسات گرمایشی و معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد، رعایت دمای رفاه در فضا‌های داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سرپوشیده، استفاده از دستگاه‌های گازسوز با برچسب انرژی رده A و B صرفه‌جویی و نصب سامانه هوشمند پایش انرژی موتورخانه‌ها برای کاهش چشمگیر مصرف گاز طبیعی همکاری کنند.

سید متین گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در صورتی که صورتحساب گاز ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند هر سال از ۸۰ درصد مصرف در دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد، کل مصرف مشترک در آن صورتحساب مشمول افزایش ۵۰ درصد گازب‌ها خواهد شد.

او ادامه داد: با ورود به فصول سرد و افزایش مصرف انرژی در چند ماه آینده، رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی بسیار حائز اهمیت خواهد بود و مشترکان گاز طبیعی باید شرکت گاز استان را با صرفه‌جویی و مصرف بهینه در ارائه خدمات گازرسانی همراهی کنند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و ۵۶۰ هزار مشترک گاز در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار