آغاز عملیات اجرایی ۷۴۵ میلیارد ریال پروژه آبرسانی به شهربابک

استاندار کرمان صبح امروز با حضور در شهرستان شهربابک ۷۴۵ میلیارد ریال طرح آبرسانی را کلنگ‌زنی کرد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان  روز چهارشنبه بدو ورود به شهربابک به شهدای این شهر ادای احترام کرد و در ادامه با حضور در روستای کُرم، پروژه راه این روستا را به نمایندگی از ۱۹ کیلومتر راه روستایی این شهرستان در مجموع با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

جاده کُرُم به طول ۶ کیلومتر ۲ سال قبل کلنگ زنی شده بود که امروز به بهره برداری رسید، همچنین جاده روستای مهرآباد به طول یک کیلومتر، سروشک ۱.۸ کیلومتر، دغندر ۲.۲ کیلومتر و مزراع نیز به طول هشت کیلومتر افتتاح شد.

اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات صنایع و معادن و اعتبارات استانی تامین شده است.

فداکار و هیات همراه همچنین از جاده رباط از توابع شهربابک بازدید کردند که ۲۸ کیلومتر از این جاده آماده بهره برداری شده و برای اجرای تکمیل این راه روستایی ۱۷ میلیارد تومان نیز به تازگی اعتبار جذب شده و در حال انجام است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به طرح نهضت ملی مسکن، پروژه بازسازی شبکه‌های فرسوده آب شهربابک، حفر ۲ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی جوزم، دهج و خبر و کلنگ زنی ایستگاه پمپاژ لمگرد برای آبرسانی به دهستان خبر با اعتبار ۷۴۵ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های استاندار کرمان در سفر به شهربابک بود.

استاندار کرمان در این آیین با اشاره به اهتمام دولت مردمی به اجرای پروژه‌های آبرسانی گفت: پروژه‌های آب و فاضلاب از فعال‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در استان کرمان هستند و کار‌های بسیار بزرگی در این حوزه انجام می‌شود که برای سال ۱۴۰۴ تنش آبی نداشته باشیم.

فداکار افزود: کار بزرگی در آبرسانی استان کرمان انجام می‌شود و پروژه‌های شهربابک وضعیت کمیت و کیفیت آب این شهرستان را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی اولویت ما است تصریح کرد: ضمن اینکه بخشی از این پروژه‌ها برای زیرساخت‌ها است، سهم استان را پرداخت کردیم تا پروژه‌های مسکن ملی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این آیین گفت: توجه دولت مردمی به تامین آب پایدار باعث شده تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی، خیران و گروه‌ها پای کار بیایند و اعتبارات ویژه‌ای برای رفع تنش آبی تخصیص یابد و کل استان به کارگاه آبرسانی تبدیل شده است.

علیرضا عبدیان افزود: فاضلاب شهربابک نیز با برآورد اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریال در مرحله انتخاب سرمایه گذار است که با وجود پیگیری‌ها به زودی کلنگ زنی می‌شود.

فداکار همچنین در ادامه ضمن بازدید از پروژه تعریض جاده شهدای روستای استبرق (طرح مردمی سازی پروژه ها) و کشتارگاه نیمه تمام طیور شهربابک، با خانواده شهید جمالی نیز دیدار کرد و در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز حضور یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار