درخواست استاندار کرمان از وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آفت مزارع ذرت

فداکار گفت: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم برای مقابله با آفت مزارع ذرت در حوزه منابع مالی، پشتیبانی و تجهیزات به کمک بیاید.

محمدمهدی فداکار عصر امروز پنجشنبه ۱۶ آذر ماه در شورای اداری ارزوئیه با اشاره به آفت گریبانگیر مزارع ذرت گفت: پارسال و در جریان آفت سوسک سرخرطومی حنایی در نخلستان‌ها، مردم پای کار آمدند و با کمک جهاد کشاورزی، تحقیقات، آموزش‌ها و مراقبت‌ها انجام شد و شهامت برخورد با مسئله به وجود آمد. 

وی بیان داشت: در مورد گندم و ذرت که مزارع به صورت مستمر و پشت هم کشت صورت می‌گیرد، امکان سرایت آفت زیاد است. 

استاندار کرمان تصریح کرد: ظرفیت استان برای مقابله با آفت باید به کار گرفته شود، به هر دلیلی آفت شیوع یافته و باید سریعا با آن برخورد و از آفت زدگی شدید جلوگیری کرد. 

او  بیان داشت: اعتباری برای سم پاشی و پایش و آموزش در خصوص مبارزه با آفت مزارع گندم و ذرت می‌گذاریم که کار شروع شود؛ اما برنامه می‌خواهیم که بدانیم برای پایش و مراقبت و ارزیابی چطور باید جلو رفت. 

فداکار تصریح کرد: زندگی مردم منطقه ارزوئیه کشاورزی است و از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم در حوزه منابع مالی، پشتیبانی و تجهیزات به کمک بیایند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بخش زیادی از اشتغال استان به همت کمیته امداد پیش می‌رود. پنل‌های خورشیدی در استان کرمان مزیت است که درآمد خوبی نیز دارد و کمک هزینه و خرجی برای مددجویان است. 

استاندار کرمان گفت: برای اجرای پنل‌های خورشیدی در مزارع کشاورزی هم بار‌ها اعلام کردیم که عملیاتی و به صرفه است و استان هم حمایت خواهد کرد. 

او گفت: برای راه‌های مواصلاتی منطقه، پیگیری‌ها در حال انجام است؛ اما به واسطه گستردگی استان، اعتبارات فعلی جوابگو نیست. 

فداکار بیان کرد: معادن ارزوئیه علی رغم سابقه طولانی؛ اما نتوانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و وضعیت پراکنده و بی‌سامان است. 

استاندار کرمان گفت: در حوزه سنگ‌های زینتی و قیمتی، کار ویژه‌ای از سوی معاونت اقتصادی استانداری در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار