خراسان رضوی پرچمدار الگوسازی مدیریت پسماند شهری در کشور است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان پرچمدار طرح الگوسازی و گسترش مدیریت اجتماعی پسماند شهری در سطح کشور است.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این عنوان با توجه به ابلاغ سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نظر به سوابق اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه مدیریت پسماند خراسان رضوی کسب شده است.

او افزود: همچنین خراسان رضوی در شاخص‌هایی مانند تفکیف زباله از مبداء، بازیافت زباله، بی خطرسازی و دفن زباله‌های بیمارستانی و عفونی، جمع آوری پسماند‌های ساختمانی به عنوان متولی طرح الگو سازی برای سایر استان‌های کشور انتخاب شد.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در حوزه پسماند‌های عمرانی و خاک فعالیت‌های خوبی در مشهد رقم زده که این اقدامات ارزنده شایسته تقدیر است و می‌تواند نقشه راهی برای سایر استان‌های کشور باشد.

اله پور با اشاره به مدیریت پسماند‌های عادی در مشهد و دفن اصولی این پسماند‌ها در این شهر، به ایجاد فاز اول «لندفیل» مهندسی و بهداشتی پسماند‌های عادی به مساحت ۲۹ هکتار بیان کرد: اقدامات خوبی برای جلوگیری از آلوده نمودن خاک و لایه‌های زیرین زمین در مشهد انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار