هموطنان در تردد از مسیرهای کوهستانی زنجان احتیاط کنند

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز شنبه در برخی مناطق استان رگبار باران، احتمال وقوع رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی امروز آسمان مناطق مختلف استان قسمتی ابری تا ابری خواهد بود که از بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد:‌ فردا یکشنبه شدت وزش باد به حد نسبتا شدید و شدید خواهد رسید که در این زمینه هشدار سطح زرد هواشناسی برای امروز و فردا در استان صادر شده است و به ویژه در محورهای کوهستانی احتمال لغزندگی معابر وجود دارد.

سلطانی اظهار داشت:‌ روز دوشنبه شرایط جوی به طور موقت پایدار می شود و از روز سه شنبه مجددا سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که روزهای آخر هفته با بارش همراه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ تا صبح فردا دما به طور نسبی در نقاط مختلف استان افزایش، صبح دوشنبه کمینه دما کاهش و از سه شنبه دما به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

سلطانی یادآورشد:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای هوای ۶ درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین و گیلوان با دمای هوای ۱۹ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین منطقه استان گزارش شدند.

وی افزود: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون منفی یک درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان یک و ۱۵ درجه، ابهر منفی یک و ۱۶، خرمدره منفی یک و ۱۵ درجه، آببر هفت و ۱۷ درجه، سلطانیه منفی سه و ۱۴ درجه، قیدار ۲ و ۱۲ درجه و ماهنشان ۲ و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.