خیرآباد با دمای منفی هفت درجه به عنوان سردترین منطقه زنجان ثبت شد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای هوای منفی هفت درجه سانتیگراد به عنوان سردترین منطقه استان زنجان ثبت شد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه شرایط جوی استان امروز پایدار و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود،‌ گفت:‌ از بعداز ظهر فردا تا اوایل هفته آینده امواج ضعیفی از جو منطقه عبور خواهد کرد که موجب ناپایداری هایی در مناطق مختلف استان می‌شود.

وی یادآور شد:‌ بر اثر فعالیت این سامانه، آسمان استان را توده های ابر فرا می گیرد و در روزهای آخر هفته جاری نیز بارشهای ضعیف و پراکنده ای را شاهد خواهیم بود و عمده تاثیرگذاری آن روز شنبه هفته آینده است که اغلب مناطق استان بارش باران را تجربه خواهند کرد.

سلطانی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان با دمای هوای ۲۴ درجه به عنوان گرمترین منطقه استان گزارش شد، اظهار داشت: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون صفر درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۱۹ درجه، ابهر چهار و ۱۸، خرمدره سه و ۱۹ درجه، آببر ۱۰ و ۲۴ درجه، سلطانیه منفی چهار و ۱۶ درجه، قیدار یک و ۱۵ درجه و ماهنشان منفی ۲ و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

برچسب ها: دمای هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.