وال استریت ژورنال گزارش داد اقتصاد، فشار خانواده‌های اسرای صهیونیست و تلفات غیرنظامیان سه عامل اصلی فشار بر کابینه جنگ صهیونیست‌هاست.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که تسریع لشکرکشی رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به افزایش تلفات غیرنظامی و تشدید بحران انسانی در نوار غزه شده ، این امر علاوه بر بار اقتصادی ناشی از جنگ و درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست، فشار مضاعفی بر کابینه جنگ صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ است.

این روزنامه گزارش داد که تشدید حملات هوایی و جنگ از فاصله نزدیک در شمال و جنوب نوار غزه، فاجعه انسانی را تشدید کرد که از دو ماه پیش آغاز شده بود و نگرانی‌های فزاینده‌ای را برانگیخت.

وال استریت ژورنال افزود: با افزایش فشار در داخل و خارج، اسرائیل برای دستیابی به اهداف خود مسابقه می‌دهد و عجله برای دستیابی به نوعی پیروزی باعث ویرانی بیشتر می‌شود.

این روزنامه اعلام کرد: در حالی که روسای اسرائیل گفتند تا زمانی که حماس را نابود نکنند به جنگ پایان نخواهند داد، مقامات امنیتی سابق گفتند که فشار‌های اقتصادی و درخواست‌ها برای آزادی اسرا برای این مرحله فعال جنگ محدودیت زمانی قائل می‌شوند.

این نشریه آمریکایی همچنین با اشاره به تشدید درخواست‌های خانواده‌های اسرای صهیونیست از کابینه برای اولویت دادن به آزادی اسرای باقی‌مانده، تاکید کرد: فراخوان اسرائیل از حدود ۴۰۰ هزار سرباز ذخیره تأثیر منفی بر اقتصاد دارد و باری را بر دوش دولت تحمیل می‌کند.

شایان ذکر است که چند روز پیش رسانه‌های صهیونیست با تأیید اینکه این رژیم به بن‌بست رسیده و زمان ارزشمند خود را از دست داده است، اعلام کردند: «۱۳۷ اسرائیلی در غزه در اسارت به سر می‌برند، در حالی که بین مرگ و زندگی معلق هستند و وعده‌های رهایی آنها، سخنان بدون عمل است.»

هفته گذشته تل آویو شاهد تظاهرات بزرگ خانواده‌های اسرا علیه کابینه بنیامین نتانیاهو با شرکت ده‌ها هزار صهیونیست بود. تظاهرکنندگان با برافراشتن بنر‌هایی با مضمون «ما داریم میمیریم به خاطر سیاست نتانیاهو و از زندگی ما برو بیرون»، خواستار پایان دادن به جنگ و آزادی تمامی اسرای صهیونیستی در نوار غزه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
کار نتایابو دیگر تمام است فقط پشت جنگ خود را مخفی کرده تا محاکمه نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
بعد جنگ اسرائیل از درون پوکیده
آخرین اخبار