نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

گروه نجوا ظرفیتی بزرگ برای شناسایی و پرورش استعداد‌های ورزشی در ایلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تشکیل گروه نجوا (نمایندگی بنیاد نیکوکاری ورزش کشور) در این استان برای شناسایی و پرورش استعداد‌های ورزشی قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از ورزشکاران استان، اظهار کرد: صفت پهلوانی یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ورزشکاران ارزانی داشته که می‌توانند به عنوان پهلوان، الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشند.

وی با تقدیر از تشکیل گروه نجوا در استان ایلام، تصریح کرد: نجوا ظرفیتی برای پرورش استعداد‌های ورزشی در استان است و به طور قطع با توجه به اینکه اعضای آن استعداد‌های خوبی در عرصه قهرمانی دارند می‌توانند برای استان مفید و سازنده باشند.

وی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌ها و جوانان قهرمان زیادی در سطح دنیا دارد، یادآور شد: مسیر قهرمان شدن باید از مسیر تواضع و کمک کردن به دیگران عبور کند تا خداوند هم نظر خود را به قهرمانان در شرایط سخت داشته و به آن‌ها کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام با بیان اینکه عرصه ورزش عرصه ایثار و از خودگذشتگی است، افزود: حضور ورزشکاران در صحنه‌های ورزشی کشور‌هایی که ایران را تهدید می‌کنند، موجب عزت، افتخار و سربلندی و نمایش اقتدار ایران اسلامی و مردم کشور است.

استان ایلام آغازگر حرکت نجوا در کشور شد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار حمایت از سازماندهی قهرمانان و الگو‌های ورزشی در قالب نهاد‌های خودجوش مردمی را با تشکیل بنیاد نیکوکاری ورزش کشور (نجوا) در موضوع نیکوکاری و امور خیریه از اقدامات موثری در راستای نهادسازی مردمی دانست.

سینا کلهر تصریح کرد: دیدار قهرمانان ورزشی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه، برگزاری اردوی جهادی با حضور چهره‌های شاخص ورزشی، تجهیز چندین مجموعه ورزشی در مناطق آسیب‌دیده و اهدا جوایز به ورزشکاران نوجوان، توزیع اقلام معیشتی و... از جمله اقدامات این بنیاد است.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی این بنیاد منابع مالی در اختیار ندارد و باید زیرساخت لازم را باید فعالیت‌های این بنیاد را فراهم کنیم، گفت: گروه نجوا می‌تواند روایت گران پیشرفت باشند و ایلام آغازگر این طرح در کشور است.

کلهر به یکی از پروژه های مهمی که توسط معاونت فرهنگی وزارت ورزش در دستور کار خود دارد اشاره و تصریح کرد: یکی از پروژه ها، حضور و بهره مندی از چهره‌های فرهنگی است به عنوان حلقه‌های میانی در بنیاد نجوا است که نقش مهمی در راستای امور محوله خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.