رئیس دانشگاه پنسیلوانیا مجبور به استعفا شد

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا پس از حضور در جلسه استماع کنگره و خودداری از محکوم کردن شعار‌های دانشجویان علیه جنایات اسرائیل، مجبور به استعفا شد.

«الیزابت مگیل» رئیس دانشگاه پنسیلوانیا چند روز پس از حضور در جلسه استماع کنگره که شبیه به جلسه بازجویی بود و خودداری وی از محکوم کردن شعار‌های دانشجویان علیه جنایات رژیم اسرائیل، مجبور به استعفا شد.

روز چهارشنبه گذشته کنگره آمریکا برای رسیدگی به موضوع یهودی ستیزی و اسلام هراسی در دانشگاه ها در پی جنگ اسرائیل و حماس با حضور روسای چند دانشگاه جلسه استماع برگزار کرد.  از رئیس دانشگاه هاروارد گرفته تا رئیس دانشگاه پنسیلوانیا تا موسسه فناوری ماساچوست همگی با سوالات کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان روبرو شدند. ویرجینیا فاکس، رئیس کمیته جلسه استماع را آغاز کرد و این دانشگاه ها را به رواج فرهنگ یهودی ستیزی متهم کرد.

در جلسه استماع کنگره، الیز استفانیک نماینده سوال کننده از رئیسان سه دانشگاه هاروارد، پنسیلوانیا و ماساچوست خواست تا شعار دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونیستی را به عنوان نسل کشی یهودیان قلمداد کنند که آن‌ها از این کار خوداری کردند. نماینده کنگره نیز در پاسخ گفت جواب شما قابل قبول نیست و همه شما باید استعفا دهید.

کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد در این جلسه گفت: در دوران دشواری هستیم، حس می کنم پیوندهای جامعه ما آسیب دیده است. در پاسخ به این مساله من تلاش می کنم در حالی که آزادی بیان را حفظ کنم با تنفر مقابله کنم. این کار دشواری است. وقتی گفتار به رفتار تبدیل می‌شود، سیاست‌های ما را نقض می‌کند که شامل سیاست ها علیه قلدری، آزار و اذیت یا ارعاب است و (وقتی این مسائل رخ داد) آنگاه ما اقدام می کنیم و فرآیندهای انضباطی سختی داریم که به ما این امکان را می دهد که افراد را پاسخگو کنیم.

سخنان رئیس دانشگاه پنسیلوانیا در جلسه استماع کنگره

بر اساس شواهد موجود علت عصبانیت لابی صهونیست در آمریکا این بود که دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در تظاهرات خود شعار «ما شما را به نسل کشی متهم می‌کنیم» سر دادند.

در همین حال به گزارش‌ای بی سی نیوز، فرماندار نیویورک به بهانه مقابله با یهودی ستیزی و در حمایت از رژیم صهیونیستی از کالج‌ها و دانشگاه‌های این ایالت خواسته است که به سرعت به موارد یهودی ستیزی و آنچه که وی به عنوان «دعوت برای نسل کشی» در محوطه دانشگاه توصیف می‌کند، رسیدگی کنند.

کاربر‌های فضای مجازی در انتقاد به جلسه پرسش و پاسخ در کنگره آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند فیلم جلسه استماع آنقدر اعصاب خورد کن بود که انگار دارن از چند قاتل زنجیره‌ای بازجویی می‌کنن! فکر کن با رئیس دانشگاه هاروارد مثل یک قاچاقچی صحبت کرد! و حالا تجمعات ضد جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌ها ممنوع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بکن مامانت
۱۰:۰۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
راجع به گند کاری های توی ایران صداتون در نمیاد! یارو مجبور به استفا شد ؟!!!
آخرین اخبار