توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه

مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه وارد فاز عملیاتی شد.

هیاتی از دانشگاه آتاتورک با حضور در دانشگاه صنعتی سهند، تشکیل جلسات مشترک و بازدید از آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مرکز جامع رشد این دانشگاه، زمینه‌های عملیاتی کردن توافق‌های سه دور گفتگو‌های قبلی را بررسی کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند در نشست مشترک دو جانبه با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو طرف علاقه مندی و آمادگی این دانشگاه را برای گسترش همکاری‌ها اعلام کرد.

دکتر فاتحی فر وجود معادن مختلف و ذخایر نفت در آذربایجان‌شرقی و قابلیت‌های دانشگاه صنعتی سهند در حوزه مهندسی نفت و گاز را از مهمترین ظرفیت‌های همکار‌های دو جانبه دانست و گفت: همه شرایط برای همکاری‌های مشترک برای رشد دو دانشگاه فراهم است.

در دیدار هیات آتاتورک از دانشگاه صنعتی سهند برای عملیاتی شدن تبادل دانشجو و استاد، برگزاری سمپوزیوم‌های تخصصی بین روسای دانشکده‌های مرتبط از هر دو طرف به صورت منظم، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینار‌های تخصصی با مشارکت طرفین، ایجاد ارتباط مستقیم بین اساتید دانشگاه مرتبط از هر طرف با هدف همکاری‌های مشترک علمی، اقدام برای جذب اعتبار تحقیقاتی در قالب طرح‌های پژوهشی مشترک ایران – ترکیه و همکاری طرفین برای افزایش ظرفیت‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی سهند توافق شد.

دانشگاه آتاتورک یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور ترکیه در شهر ارزروم است که حدود ۳۵ هزار نفر دانشجو و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر هیات علمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار