تاکید سفیر نیجریه بر توسعه روابط علمی با آذربایجان شرقی

سفیر نیجریه در ایران گسترش روابط علمی و فناوری با آذربایجان شرقی را خواستار شد.

یاکوبو سنتوراکی سلیمان در دیدار با معاون استاندار آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به بازدید از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان  گفت: به واسطه ظرفیت‌های بی کران ایران و تبریز در علم و فناوری، آفریقا می‌تواند از این ظرفیت‌ها بهره کافی ببرد.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های دو کشور می‌تواند یکی از زمینه‌های گسترش تعامل بازیابی شده اخیر بین ایران و نیجریه باشد، گفت: آذربایجان شرقی از مهم‌ترین مراکز علم و فناوری در ایران بوده و تعهد و عزم جدی مردم و مسئولان این استان، مایه پیشرفت آن است.

سفیر نیجریه در ایران نیز با اشاره به دیپلماسی متوازن و فعال ایران در آفریقا، گفت: این دیپلماسی و گرایش ایران به سمت آفریقا مایه بهبود روابط با کشور‌های این قاره می‌شود.
وی با بیان اینکه رابطه خوبی بین ایران و کشور‌های آفریقایی وجود دارد، ولی روابط اقتصادی آن‌ها کم است، یادآور شد: ایران و نیجریه به دنبال گسترش روابط اقتصادی هستند.
سنتوراکی سلیمان با اظهار علاقه مندی برای برقراری خواهرخواندگی برخی شهر‌های این کشور با تبریز و اصفهان، گفت: سفارت نیجریه تسهیل کننده روابط اقتصادی و فرهنگی این کشور با ایران است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به افزایش حضور دانشجویان خارجی در استان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: این روند نشان دهنده کیفیت بالای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در تراز بین المللی است و وجود ظرفیت‌های بالا می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک آذربایجان شرقی با نیجریه را فراهم کند.
محمد کلامی با اعلام آمادگی استان برای پذیرش تیم‌های علمی و اقتصادی نیجریه، گفت: این استان همچنین آماده اعزام هیات‌های علمی و تجاری به نیجریه برای گسترش مراودات علمی و اقتصادی است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، افزود: آذربایجان شرقی بخش خصوصی فوق‌العاده‌ای دارد که در کشور‌های مختلف فعال است.
وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت سیزدهم برقراری دیپلماسی متوازن با شرق و غرب بوده و حسن همجواری با کشور‌های همسایه و مسلمان محور روابط خارجی در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار