نصب ۱۱۱۷ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب استان کرمان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: هزارو ۱۱۷ دستگاه کنتور طی هشت ماهه امسال بر روی چاه‌های آب استان کرمان نصب شده است.

حمید علیدادی سلیمانی گفت: برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در هشت ماهه امسال، هزارو ۱۱۷ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آبِ استان کرمان در راستای اجرای برنامه سازگاری با کم آبی و به منظور نظارت بر برداشت از منابع آب زیرزمینی نصب شده است و نصب کنتور بر روی تمام چاه‌های آب استان به منظور جلوگیری از اضافه برداشت با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که نصب کنتور، موثرترین راه برای نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها است، تصریح کرد: در حال حاضر بر روی ۷ هزارو ۳۳۲ حلقه از چاه‌های استان کرمان کنتور نصب شده است و طبق برنامه زمان بندی مشخص کلیه چاه‌ها در استان کرمان بایستی مجهز به کنتور هوشمند شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمان در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت نصب کنتور بر روی چاه‎های آب اظهار داشت: نصب کنتور بر روی چاه‌های متعلق به دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، نظامی، قضایی و انقلابی در اولویت قرار گرفته است و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در کنار نصب کنتور هوشمند، اجرای مدیریت توامان آب و برق نیز که یکی از راهبرد‌های اصلی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بوده، در استان کرمان در حال اجرا است.  

وی افزود: تطبیق اشتراکات آب و برق در استان کرمان به منظور راه اندازی سامانه دو سویه آب و برق به صورت کامل انجام شده و جلوگیری از اضافه برداشت‌های چاه‌هایی که بیش از حد مشخصی انرژی مصرفی آن‌ها بوده، در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار