شهردار کرمان:

حفاری فیبر نوری اواخر آذرماه به پایان می‌رسد

شهردار کرمان گفت: تا اواخر آذرماه امسال، حفاری فیبرنوری به پایان می‌رسد و پیمانکار ظرف ۲۰ روز پس از حفاری، موظف به آسفالت معابر حفاری است.

سعید شعرباف به انعقاد قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین شهرداری و شرکت «های‌وب» به‌منظور اجرای فیبرنوری در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: طبق این قرارداد، حدود ۴۰۰ کیلومتر مسیر فیبر نوری در شهر کرمان در حال حفاری است.

وی زمان لازم برای نشست حفاری‌ها را بین ۱۵ تا ۲۱ روز دانست و افزود: بعد از گذشت این زمان، حفاری‌ها از سوی پیمانکار ترمیم می‌شود.

شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه پیمانکار بخش خصوصی متعهد است نقاط آسیب‌دیده ناشی از اجرای پروژه فیبر نوری را آسفالت کند، بیان داشت: مشکلی برای تأمین آسفالت و ترمیم حفاری‌ها وجود ندارد و در زمان اعلام‌شده، اجرا می‌شود.

وی به گلایه‌مندی بعضی شهروندان از وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: این پروژه از اتفاقات خوب شهر کرمان است و انصافا کار با سرعت خوبی پیش رفته؛ بنابراین، از شهروندان می‌خواهیم تا انتهای پروژه حوصله کنند.

شعرباف با بیان اینکه به‌صورت عادی این پروژه ۲ ماه زمان می‌برد، از حجم بالای کار و اجرای کار شبانه خبر داد و گفت: اصرار داریم قبل از شروع دی‌ماه، کار پایان یافته باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از گردوخاک، مسیر‌های حفاری از طرف نیرو‌های شهرداری، آب‌پاشی و اطراف آن به‌صورت مرتب، نظافت می‌شود.

شهردار کرمان  از شهروندان به‌ویژه افراد پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران، خواست برای عبور و مرور در بعضی نقاط تازه‌حفاری‌شده، دقت لازم را داشته باشند تا دچار حادثه نشود.

حسین ساجدی فر، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان نیز از همراهی مردم در این پروژه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم اثر و نتیجه کار برای مردم مشهود باشد.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای پروژه فیبر نوری، شهر کرمان به لحاظ ارتباطات تا ۵۰ سال آینده بیمه می‌شود، از ادامه کار در دیگر شهر‌های استان خبر داد.

ساجدی‌فر با بیان اینکه اجرای این پروژه به روال عادی، ۵ سال زمان می‌بَرد، یادآور شد: اما با اجرای این کار به‌صورت جهادی و با سرعت بی‌سابقه، در مدتی حدود یک‌ماه، نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر، در شهر کرمان حفاری شد.

وی از آغاز اقدامات نهایی در مناطقی که به گلزار شهدا ختم می‌شود، خبر داد و افزود: بعد از گذشت مدت مورد نیاز برای ترمیم مسیر‌های یادشده، ابتدا تست بار برای آن انجام و اگر مورد تأیید بود، بتن‌ریزی و پس از آن، آسفالت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار