نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی:

همه ما مدیون خون شهدا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت:شهادت آرزوی تمام اوصیا و اولیای الهی است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در نخستین یادواره شهدای انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی اظهار داشت:  شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار ارزشمند است.

وی به جایگاه ارزشمند شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: شهادت آرزوی تمام اوصیا و اولیای الهی است و سعادتی بزرگ برای انسان‌های برگزیده است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی مسئله پژوهش، تحقیق، علم و فناوری در دین اسلام از محور‌های اسلام محسوب است و در جامعه این امر مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اساس دین اسلام تحقیق و تفکر و اندیشه است و دین، ما را به تفکر و تدبر امر کرده است، افزود: در اصول و اساس دین تقلید جایز نیست؛ هر کس بخواهد متدین به اسلام باشد باید مبانی دین را با پژوهش و تفکر و تحقیق قبول کند، چرا که انسان در امر دین با تقلید سعادتمند نمی‌شود و خداوند این دین را قبول نمی‌کند. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خداباوری باتفکر و تحقیق میسر است، گفت: خداوند در آیات قرآن به پژوهش و تفکر امر می‌کند و اساس پژوهش تفکر و تعقل است. 

 وی ادامه داد: خداوند آیات الهی را برای تعقل فرستاده است و کسی که دارای تفکر و اندیشه باشد مقام و منزلتی والا در پیشگاه خداوند است. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، قلم و نوشتن را از نعمت‌های الهی دانست و گفت: افتخار دین اسلام این است، اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شده از جنس علم است؛ توان نوشتن به‌قدری ارزشمند است که خداوند بر آن سوگند یاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.